نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 16:24

انتقاد از سفر دهیارها به شمال/اخبار مثبت به گوش مردم رسانده شود

کرمانشاه- امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به تلاش دشمن برای سانسور اخبار مثبت و ناامید کردن مردم، گفت: اخبار مثبت به گوش مردم رسانده شود.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع اسلام آبادغرب برگزار شد، اظهار کرد: عمده تمرکز رسانه‌ها به ویژه در خارج بر اخبار بد و ناامیدکننده است و بر این اخبار توصیه و تاکید هم دارند برای مثال در قضیه نوسانات ارزی در بین تمام اخبار مثبت، تاکید دشمن بر اخبار بد بود البته این موضوع بسیار حائز اهمیت است و جای بحثی هم ندارد اما با تفحص در رسانه‌ها می‌بینیم که پوشش رسانه‌ای از اخبار مثبت و امیدآفرین به طور مناسب وجود ندارد و بعضاً با تحریف و سانسور منتشر می‌شود.

وی افزود: فاز نخست احیای دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین طرح زیست محیطی خاورمیانه، احداث ۲ تونل به طول ۳۸ کیلومتر و یازده کیلومتر در ارومیه، تولید موشک هایپرسونیک، اختراع تلسکوپ با رصد هفت میلیارد سال در رصدخانه ملی ایران از رویدادهای مثبتی است که در رسانه‌ها سانسور شده و مردم حتی از آن‌ها خبر ندارند و این کار قدرت رسانه‌های خارجی یا طراحی بعضاً رسانه‌های داخلی است.

امام جمعه اسلام آباد غرب تصریح کرد: راه‌اندازی اولین پالایشگاه فراسرزمینی با ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه در ونزوئلا، رونمایی از موشک کروز پاوه، تأسیس ۲۶۰ شرکت دانش‌بنیان توسط متخصصان ایرانی که به کشور بازگشتند، بازگشت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از نخبگان به کشور، قرار داشتن کشور در آستانه عملیاتی کردن قرارداد با چین، عقب نشینی بسیاری از کشورهای عربی از مواضع خصمانه خود در مقابل سوریه و درخواست به سوریه برای ورود دوباره به اتحادیه کشورهای عربی پیروزی‌های بزرگی است که موجبات امید نشاط مردم را فراهم می‌کند و این موارد باید برای مردم گفته شود چرا که دشمن دقیقاً به دنبال ناامید کردن مردم است.

تریبون نماز جمعه آماده پاسخگویی نماینده اسلام آبادغرب در مجلس به سوالات مردم

وی خطاب به نماینده مردم اسلام در مجلس شورای اسلامی گفت: حق مردم است که سوالاتی را از نمایندگان داشته باشند تریبون نماز جمعه آماده پاسخگویی جناب آقای بخشی پور و ارائه نکات مدنظرشان به مردم است که این موضوع قبلاً به ایشان گفته شده و ان شاءالله تا قبل از شروع انتخابات در نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند.

امام جمعه اسلام آبادغرب با انتقاد از سفر دهیاری و بخشداری‌های شهرستان اسلام آبادغرب به شمال کشور، از جانب مردم چند سوال را از نماینده شهرستان مطرح کرد: اولاً چه ضرورت دارد که در اوضاع و احوال کنونی و وضعیت روستاها یک چنین سفرهای پرهزینه‌ای انجام شود؟ در ثانی این سفرها چه اولویتی دارد؟ در تماس تلفنی که با دهیار روستای سرخک داشتم ایشان گفتند که در این روستا ۵ روز است که آب قطع است و الان دهیاری‌ها و شوراها به سفر تشریف بردند و هزینه اجرایی بعضی از دهیاری‌ها به اندازه هزینه سفر دهیار به تهران نیست؛ سوال سوم اینکه منابع این هزینه‌ها کجاست؟ آیا از بیت المال و ردیف نمایندگان صورت می‌گیرد یا از جیب شخصی جناب نماینده مهیا می‌شود؟ اگر بیت المال است که مشخص می‌شود و اگر شخصی است من فکر می‌کنم که مجالی برای انجام چنین کارهایی نباشد و فرماندار، بخشدار و استانداری هم از این قضیه بی اطلاع بودند.

وی ادامه داد: به واسطه چنین کارهایی یک سری زمزمه‌ها از مردم به گوش می‌رسد که آیا انتخابات آتی از سلامت کامل برخوردار خواهد بود یا خیر؟ جمعی از دهیاری‌ها و شورای‌ها که بی حواسی کردند که قرار است در انتخابات آینده مجری و پای صندوق باشند و مردم ارتباطات و سفرها را در جورچین ذهنشان کنار هم قرار می‌دهند و نتیجه خوبی نمی‌گیرند و ما از شورای نگهبان خواستاریم که وظیفه نگهبانی خود و اجرای مور قانون را در انتخابات آینده حفظ کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1084696

مهمترین اخبار ایران و جهان: