نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 15:32

روحانیت در جامعه معرفت‌افزایی کنند

امام جمعه همدان با بیان اینکه از راهکارهای توسعه نماز، معرفت‌افزایی در بین اقشار مختلف خصوصا جوانان است، گفت: روحانیت وظیفه دارند نسبت به معرفت‌افزایی در جامعه تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در اجلاس استانی نماز با بیان اینکه آنچه می‌تواند سرشت بد را از انسان جدا کند و آن را به سمت فطرت حرکت دهد، نماز است، اظهار داشت: راه اصلاح جامعه و رفع گرفتاری‌های بشر، گره خوردن با مبدأ هستی و حرکت به سمت نماز است.

وی افزود: راه دومی برای رفع گرفتاری‌ها و تبیعض‌هایی که گاها باعث ناراحتی انسان می‌شود، به جز توسعه نماز برای بشر وجود ندارد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه از راهکارهای توسعه نماز، معرفت‌افزایی در بین اقشار مختلف خصوصا جوانان است، گفت: در این بین روحانیت وظیفه دارند تا نسبت به معرفت افزایی در جامعه تلاش کنند.

وی اظهار کرد: روحانیت از هر فرصتی برای ارتباط با جامعه و مردم بهره بگیرند و به سوالات و شبهات مردم به ویژه جوانان پاسخ دهند.

شعبانی در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی موجود در جامعه، خاطرنشان کرد: این سوال را باید از مسئولان پرسید که آیا عملکرد یک مسئول در نماز خواندن یک جوان تاثیر دارد یا خیر؟ مسئولان نماد دین نیستند، بلکه همه ما مبلغ دین هستیم و آنچه را که از دین برداشت می‌کنیم، به مردم می‌گوییم.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان در کنار نماز باید به معیشت و اقتصاد جامعه نیز رسیدگی کنند، گفت: البته زیرساخت‌ها و اقدامات خوبی توسط دولت در استان انجام شده که قابل تقدیر است، اما لازم است تا در کنار همه خدمات، دولت نسبت به کنترل بازار نیز توجه داشته باشد.

امام جمعه همدان با تقدیر از تلاش دولت در عرصه سیاست خارجی اظهار کرد: مسئولان فراموش نکنند در کنار همه اقدامات خود، معیشت مردم نیز بسیار مهم است و باید به آن توجه شود.

وی در قسمت دیگری با اشاره به اینکه اکثر شرکت‌کنندگان در جلسه را جوانان تشکیل می‌دهند، یادآور شد: متولیان برنامه‌های این چنینی وقتی را در اختیار جوانان قرار دهند تا آنها نیز در حضور مسئولان صحبت کنند و مسائل خود را مطرح کنند.

شعبانی با بیان اینکه مدیران نسبت به حضور در نماز جماعت مقید باشند، خاطرنشان کرد: حضور مدیران در نماز ادارات در توسعه فرهنگ نماز بسیار موثر است.

پایان پیام/ 3140/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1048508

مهمترین اخبار ایران و جهان: