نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 23:34

ضرورت توجه به جهاد تبیین در شرایط محاصره تبلیغاتی دشمنان

خرم‌آباد- رئیس عقیدتی سیاسی فرمانده انتظامی لرستان بر ضرورت توجه به جهاد تبیین در شرایط محاصره تبلیغاتی از سوی دشمنان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مازندرانی امروز سه شنبه پنجمین گردهمایی کارکنان وابسته فرماندهی انتظامی لرستان به همراه خانواده آنها با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، اظهار داشت: تبیین، یک رسالت اسلامی است و در تعالیم قرآنی شاهدیم که بر موضوع تبیین، تأکید و توجه بسیاری شده است و حتی پیامبر مأمور می‌شود که برای تبیین و تشریح آیات الهی اقدام کند. وَ اَنزَلنا اِلَیکَ الذّکر لِتُبَیِّنَ للنّاس ما نُزِّلَ اِلَیهِم. در این آیه به صراحت عنوان می‌کند که بیان و تبیین آنچه فرستاده‌ایم ضرورت دارد.

محاصره تبلیغاتی از سوی دشمنان و ضرورت جهاد تبیین

وی به محاصره تبلیغاتی از سوی دشمنان و ضرورت تبیین اشاره کرد و گفت: دشمن، سعی بر آن دارد تا میدان را به دست گرفته و حقیقت را به گونه‌ای دیگر جلوه دهد و سیاست‌های تبلیغی و رسانه‌ای دشمن ضمن مأیوس کردن مردم و حتی مسئولان، درصدد هست عیوب کوچک را بزرگ جلوه دهد و حتی محسنات را هیچ گاه بیان نکند.

ضرورت توجه به جهاد تبیین در شرایط محاصره تبلیغاتی دشمنان

رئیس عقیدتی سیاسی فرمانده انتظامی لرستان، گفت: محاصره تبلیغاتی از سوی دشمنان یک واقعیت است و رسالت مقابله با این گونه محاصره دوری از یأس آفرینی و توجه به توطئه دشمن و به دام آن نیفتادن است و خانواده بزرگ انتظامی در این حوادث بزرگ ثابت کردند که پیشگام در شکستنِ این محاصره تبلیغاتی دشمن بوده‌اند.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی در بخش دیگری از سخنان خود به بعضی از دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از عمده‌ترین دستاوردهای اصلی انقلاب اسلامی را می‌توان حضور مردم دانست و اینکه کارها به دست مردم سپرده شود و خود مردم به میدان بیایند و از امور کشور گره گشایی کنند و به تعبیرِ دیگر، تبدیل نظام پادشاهی فرد سالار، به یک نظام مردم سالار، از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است و این مهم در بیانیه گام دوم انقلاب نیز تحت عنوان به اوج رسیدن مشارکت مردمی و مسابقه خدمت رسانی از آن یاد شده است.

تشریح دستاوردهای انقلاب

وی، افزود: خودباوری علمی از جمله مواردی است که پس از انقلاب اسلامی، به نحو برجسته‌ای ایجاد شد تا پیش از این، وابستگی علم و فناوریِ کشور، به خارج از مرزها بود و تحول در این زمینه را وقتی می‌توان دریافت که ایران امروز را یکی از قطب‌های برجسته علوم هسته‌ای، پزشکی، زیست فناوری، سلول‌های بنیادین، فناوری نانو و … در جهان می‌شناسند و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز از این مهم سخن گفته شده و تحت عنوان موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی از آن سخن به میان آمده است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرمانده انتظامی لرستان، بیان داشت: تقویت نیروی نظامی و دفاعی کشور، از جمله دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است، به یاد بیاوریم زمانی را که کشور در جنگ جهانی دوم در مقابل حمله‌های معدود یکی از کشورهای بیگانه، بیش از چند ساعتی نتوانست مقاومت کند و این در حالی است که پس از پیروزی انقلاب، در نبردی هشت ساله، قدرت‌های عظیم جهانی نتوانستند کشور را به زانو در آورند و پس از آن نیز، دستیابی به قدرت نظامی بود که اذن و اجازه نداد تا وجبی از خاک ایران جدا شود و این همان نکته مهمی است که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز از آن تحت عنوان ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران از آن یاد شده است.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی در ادامه قدرت نفوذ جمهوری اسلامی ایران را در منطقه از دستاوردهای انکار ناپذیر انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: امروز اگر کشورهای بیگانه، چشم طمع به منافع ایران حتی در کشورهای همسایه داشته باشند با اقتدار ایران قدرتمند مواجه می‌شوند و فراموش نشود بحرانی را که داعش در منطقه ایجاد کرد، به اقتدار و نفوذ ایران از پای در آمد و این اقتدار در منطقه به تعبیر رهبری معظم، همان چیزی است که انقلاب می‌خواست.

وی، نیروهای، انتظامی را به عنوان گنجینه‌هایی با ارزش و مشاورانی کار آزموده و نماد خدمت خالصانه به مردم و کشور دانست که در کمال صداقت و درستکاری بیش از ۳۰ سال از بهترین سال‌های عمر خود را در سنگر خدمت به کشور عزیزمان گذرانده و در راستای ایجاد نظم و امنیت در جامعه، خالصانه و مجاهدانه تلاش کرده‌اند که استفاده از تجربه این عزیزان قطعاً ثروت ماندگاری برای آیندگان و سرمایه‌ای ارزشمند برای جامعه است.

بنا بر این گزارش، در این این مراسم از همه کارکنان وابسته و خانواده آنها تجلیل به عمل آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1064852

مهمترین اخبار ایران و جهان: