نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 16:30

بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه بستر سازی مشارکت حداکثری مردم در جهاد تبیین امری ضروری است، گفت: بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه هیئت امنای پارک موزه دفاع مقدس به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، ابراز داشت: پیرامون مطلب فوق نقش جهاد تبیین در تشریح و اطلاع رسانی رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های دوران دفاع مقدس برای نسل جدید، امری حائز اهمیت و ضروری به نظر می‌رسد.

وی ضمن بیان اینکه امروز گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و توجه به آگاهی بخشی نسل جدید باید در دستور کار باشد، افزود: توجه به جهاد تبیین در حوزه‌های مختلف و بستر سازی برای مشارکت حداکثری در تمامی امور جامعه ضروری است.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست محترم جمهوری برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس استان اختصاص یافت، ابراز داشت: امیدواریم در آینده طی سفر دوم نیز در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد تا این مرکز به یک قطب فرهنگی و مذهبی تبدیل شود.

هاشمی ضمن بیان اینکه کنگره سه هزار شهید سرافراز استان طی سال ۱۴۰۳ در استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: می‌طلبد تا برنامه‌های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مرتبط با دوران دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در راستای برگزاری این کنگره باشد.

وی بابیان اینکه تدبیر لازم برای استقرار نمایشگاه‌های خیابانی گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، رشادت‌های دوران دفاع مقدس با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهدا توسط شهرداران باید اتخاذ شود، افزود: با توجه به اینکه می‌بایست کودکان، نوجوانان و نسل جوان کشور با رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و رشادت‌های دوران دفاع مقدس آشنا شوند لذا رونمایی محصولات فرهنگی از جمله کتب مرتبط با این مهم، بسیار ارزنده و پسندیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1066508

مهمترین اخبار ایران و جهان: