نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 10:07

یار عکاس انقلاب درگذشت

همسر حسین پرتوی عکاس شاخص انقلاب به دلیل مشکلات ریوی در منزل درگذشت.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، پوراندخت پرتوی همسر زنده‌یاد حسین پرتوی ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سن ۷۷ سالگی بر اثر مشکلات ریوی در منزل درگذشت.

عباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به بیماری صعب العلاج مرحوم حسین پرتوی گفت: حسین پرتوی بیش از ۷ سال به دلیل بیماری صعب العلاج در منزل بستری و فاقد هرگونه حرکت جسمانی (به جز چشمانش) بود و همسرش در آن سال‌ها لحظه‌ای در نگهداری بسیار دشوار او هرگز زبان به گلایه نگشود. او سال‌ها با فداکاری نام خود را در زمره نام آوران خستگی ناپذیر این مرز و بوم در خدمت به همسر و هنرمندی متعهد چون استاد حسین پرتوی ثبت و ماندگار کرد.

مراسم تشییع و خاکسپاری این بانوی مرحومه فردا دوشنبه اول خرداد در بهشت زهرا و مراسم ختم پنجشنبه چهارم خرداد ساعت۱۷.۳۰ تا ۱۹ در مسجدالنبی خیابان کارگر شمالی برگزار خواهد شد.

مرحوم استاد حسین پرتوی در سال ۱۳۲۱ در اردبیل متولد شد. سپس به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد. پس از دوره تحصیل در روزنامه کیهان مشغول به کار شد. در سال ۱۳۳۸ به صورت حرفه‌ای با عکاسی ورزشی کار خود را شروع کرد. از سال ۱۳۵۶ از انقلاب ایران عکس‌های منحصر به فردی تهیه کرد. طی سال‌های جنگ ایران و عراق به عنوان دبیر سرویس عکس روزنامه کیهان برگزیده شد. پس از ۳۱ سال خدمت در روزنامه کیهان در ۲۷ شهریور ۱۳۶۸ بازنشسته شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1229464

مهمترین اخبار ایران و جهان: