نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 18:05

جشن روز ملی اتحاد یمن در صنعا برگزار شد

جشن سی‌وسومین سالگرد اتحاد شمال و جنوب یمن، در صنعا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، امروز دوشنبه، جشن رسمی و مردمی سی‌وسومین سالروز اتحاد یمن با حضور اعضای شورای عالی سیاسی، نخست‌وزیر دولت نجات ملی و رؤسای مجلس نمایندگان و مجلس شورای یمن، در صنعا برگزار شد.

در این مراسم، محمد العیدروس، رئیس مجلس شورای یمن در سخنانی اعلام کرد: اتحاد مردم یمن در گرو توافقنامه امضا شده از سوی دولت وقت یمن نبود. دولت وقت یمن به هیچکدام از ساکنان شمال و جنوب یمن اعتنایی نداشت. اتحاد مجدد شمال و جنوب یمن، نتیجه طبیعی یگانگی مردم یمن است که هیچ‌گونه تجزیه، تبعیت و قیمومیت را نمی‌پذیرند.

العیدروس طرح تجزیه یمن را در راستای سیطره بر منابع نفت، گاز، جزایر یمن و ساخت پایگاه‌های نظامی دانست. وی با تاکید بر این‌که طرح تجزیه یمن با برنامه‌های کشورهای استعماری آمریکا و انگلیس و همچنین رژیم صهیونیستی در ارتباط است، افزود: یگانگی ملت یمن حقیقتی است که در هویت، رفتار، فرهنگ و تاریخ بزرگ مردم یمن جای دارد.

عبدالعزیز بن حبتور، نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن از دیگر سخنرانان جشن ملی اتحاد یمن بود. وی در سخنان خود تاکید کرد: شالوده ملی و اجتماعی یمن و فرهنگ سنتی آن از اصول تاریخی یمن هستند و نمی‌توان آن‌ها را کنار گذاشت.

بن حبتور تصریح کرد: دشمنان آمریکایی، سعودی، مزدوران و خیانت‌کاران در حال توطئه ضد اتحاد یمن هستند و قصد دارند تحت عناوین مختلف یمن را تجزیه کنند.

وی افزود: باعث افتخار ماست که امروزه، یمن نقش تاثیرگذار در محور رویارویی با طرح‌های صهیونیستی آمریکایی در منطقه ایفا می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1230864

مهمترین اخبار ایران و جهان: