نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 11:21

گلرو: نویسندگان بحران سوریه را به‌درستی به تصویر بکشند

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: علما و نویسندگان بحران سوریه را به درستی به تصویر بکشند تا همگان بدانند داعش و هم‌پیمانانش چه بر سر مردم این کشور آورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهمیرزاد، عباس گلرو، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس در نشستی با اهالی کتاب در شهمیرزاد اظهار کرد: با تلاش اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، اتفاقات خوبی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در حال شکل‌گیری است.

گلرو، کتاب و روایتگری را بسیار حائز اهمیت توصیف و تأکید کرد: اگر نوشتن کتاب نباشد، روایتگری اتفاق نمی‌افتد و در آینده بسیاری از اندیشه‌ها، گفتارها و تفکرها خودبه‌خود ناپدید و به دست فراموشی سپرده می‌شوند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور در مورد روایتگری‌های تاریخی خاطرنشان کرد: امروز یکی از مباحثی که به‌طور جدی در عرصه بین‌المللی در حال پیگیری هستیم، بحث روایت‌گری است.

گلرو بیان کرد: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به دمشق، در دیدارها به این مسأله نیز اشاره کردند و از علما و نویسندگان درخواست شد تا بحران سوریه را به درستی به تصویر بکشند تا همگان بدانند داعش و هم‌پیمانانش چه بر سر مردم این کشور آوردند.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هر تمدنی، کتاب حافظ میراث معنوی و فرهنگی آن بوده است، با نوشتن کتاب و روایتگری، می‌توانیم حافظ میراث ناملموس کشور باشیم.

آیین رونمایی از ۶ عنوان کتاب با موضوع «فرهنگ عامه شهمیرزاد و هیکو» اخیراً با حضور جمعی از مسؤولان و فرهنگ‌دوستان شهر شهمیرزاد در سالن همایش کتابخانه آیت‌الله کبیر این شهر برگزار شد.

دوست‌علی صالحی‌هیکویی، نویسنده کتاب‌های «معرفت» (تاریخچه مدارس روستای پهندر ساری)» «کَکی مقوم هیکو»، «هیکو نگین شهریار کوه»، «دوا و درمون مردم هیکو در قدیم» و «فرهنگ واژگان هیکویی» و علی وردی‌پناه، نویسنده کتاب «عشق نیاز همه» مطالبی را در مورد کتاب‌هایشان بیان کردند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1233020

مهمترین اخبار ایران و جهان: