نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 17:30

نگاه مقطعی به موضوع جوانی جمعیت نداشته باشیم

همدان- معاون فرماندار نهاوند گفت: آگاهی‌رسانی در حوزه جوانی جمعیت مدنظر قرار گیرد، گفت: نگاه مقطعی به برنامه مهمی چون جوانی جمعیت، آفت بسیار بزرگی است که می‌تواند کل طرح را به چالش بکشاند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهروز کیانی ظهر یکشنبه در کارگروه جوانی جمعیت شهرستان نهاوند که با حضور رؤسای دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: شرایط جامعه امروز به نحوی تغییر پیدا کرده که دیگر با سخنرانی و همایش نمی‌توان برای موضوع مهمی همچون جوانی جمعیت کاری انجام داد.

وی، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و تبیینی در این خصوص بین جوانان را یکی از راهکارهای تحقق این مهم عنوان کرد و گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی‌های فرهنگی به سمتی حرکت کرد که جامعه روستایی در زمینه‌های مختلف اجتماعی نادیده گرفته شد و همین امر موجب رخنه‌کردن فرهنگ غلط غربی در همه مناطق حتی روستاها شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند ادامه داد: امروز دستگاه‌های متولی وظیفه دارند در بحث موضوع‌های فرهنگی، اجتماعی، خانواده و غیره در روستاها ورود کنند و توجه بیش‌ازپیش به این مسئله داشته باشند.

کیانی در ادامه خاطرنشان کرد: نگاه مقطعی به برنامه‌ها و موارد مهمی همچون جوانی جمعیت آفت بسیار بزرگی است که می‌تواند کل طرح را به چالش بکشاند؛ بنابراین متولیان امر باید علاوه بر این یک هفته برای یک سال و یا حداقل ۶ ماه نقشه راه ترسیم کنند تا بدانند از کجا به کجا رسیده‌اند و اقداماتی که انجام داده‌اند و چه نتیجه‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه در بحث تسهیلات و خدمات اجتماعی برای موضوع جوانی جمعیت باید اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر در شهرستان انجام شود، گفت: اصحاب رسانه در این زمینه باید یاری گر متولیان فرهنگی باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211720

مهمترین اخبار ایران و جهان: