نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 13:20

اراده مشترک شهرداری و میراث فرهنگی صیانت از هویت شهر است

شهردار اصفهان با اشاره به تخریب برخی بافت‌های تاریخی اصفهان، گفت: اراده مشترک شهرداری و میراث فرهنگی این است که به هویت شهر آسیبی وارد نشود و اگر اتفاقی افتاده، محصول اراده جمعی و مدیریت شهری نبوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان و دبیر شهر جهانی صنایع دستی امروز در نشست خبری آغاز هفته صنایع دستی اظهار داشت: هفته صنایع‌دستی انعکاس‌دهنده یکی از نمادهای هویتی شهر اصفهان است و فرصتی مغتنم برای معرفی اصفهان از دریچه دیگر به جهانیان محسوب می‌شود.

وی افزود: امروزه موضوعات مشترکی با اداره کل میراث فرهنگی استان پیش روی شهرداری و در دستور کار قرار دارد که نویدبخش رویدادهای شاخصی برای میراث‌دوستان در آینده نزدیک خواهد بود.

قاسم‌زاده با اشاره به ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در شهرهای خواهرخوانده اصفهان خاطرنشان کرد: این ظرفیت برای شهرهای خواهرخوانده پیش‌بینی و مقرر شده است الگویی برای هر شهر درخصوص نوع و میزان استقبال مردم این شهرها از انواع صنایع‌دستی اصفهان ایجاد شود که درصورت امکان نسبت به ایجاد بازارچه‌ها اقدام می‌شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: شهری زنده و پویا است که هر روز میزبان یک رخداد جدید باشد و باید در کنار انتقادهایی که به برنامه‌های فرهنگی شهر داریم، کمک کنیم این موهبت برای مردم شهر باقی بماند.

وی گفت: حیات صنایع دستی ما به خرید گردشگران وابسته است و تجمعات و رخدادهای فرهنگی شهر به رونق صنایع‌دستی و آورده اقتصادی کمک می‌کند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: نقش‌آفرینی دولت در برخی موضوعات باعث پیچیده شدن امورات می‌شود و امروز کارگزاران نظام نیز بر این باور هستند که امورات مربوط به مردم باید توسط خودشان انجام شود و دولت فقط تسهیل‌گر باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به وضعیت اقتصادی فعالان صنایع‌دستی که در میدان امام مستقر هستند، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده پس از همه‌گیری کرونا صنایع‌دستی اصفهان ۳۰ میلیارد تومان به فروش رسیده است.

وی با اشاره به تخریب برخی بافت‌های تاریخی اصفهان، اظهار داشت: اراده مشترک شهرداری و میراث فرهنگی این است که به هویت شهر آسیبی وارد نشود و اگر اتفاقی افتاده، محصول اراده جمعی و مدیریت شهری نبوده است.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۲/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1268320

مهمترین اخبار ایران و جهان: