نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 11:31

اتمام عملیات آبرسانی روستای هیرد خراسان جنوبی/ آب شرب وصل شد

گرگان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: با اجرای طرح نذر آب پنج، از سوی خیر گلستانی عملیات آب رسانی روستای هیرد در استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: برخی از مناطق گرمسیری با اثرات ناشی از خشکسالی و بی آبی بیش از سایر مناطق دست و پنجه نرم می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: چند سالی است که به موضوع تغییرات اقلیمی توجه بیشتری دارد و طرح ملی نذر آب را در مناطق متأثر از خشکسالی اجرا می‌کند.

غریب آبادی ادامه داد: استان گلستان برای پنجمین سال متمادی این‌ طرح را اجرا می‌کند و امسال با تیم درمانی و حمایتی داوطلبی به روستای «چاه عباس اردونی» در شهرستانِ نهبندان استان خراسان جنوبی عازم شده است.

وی گفت: «داود بخشی» یکی خیرینی است که هرساله برای ادای نذر خود کاروان سلامت گلستان را همراهی می‌کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان ادامه داد: خیر گلستانی در بازدیدی که از روستای هیرد در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب نهبندان به عمل آورد تصمیم گرفت نذر خود و سایر خیرین گلستانی که او نماینده آنهاست را در این روستای متأثر از خشکسالی ادا کند.

غریب آبادی افزود: با کمک داود بخشی و دوستان خیّر او دو هزار و ۵۰۰ متر لوله کشی آب در روستای هیرد رسانی انجام و آب به روستا رسیده است که با حضور نماینده خیران گلستان این آب رسانی افتتاح شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1226964

مهمترین اخبار ایران و جهان: