نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 13:55

حرکت شهردار تبریز روی خط وعده، این بار احداث 10 پارکینگ مکانیزه

شهردار تبریز از احداث ۱۰ پارکینگ مکانیزه در معابر پرترافیک شهر در سال آینده خبر داد و گفت: در راستای رفع گره‌های ترافیکی شهر، هر منطقه از شهرداری تبریز موظف به احداث یک پارکینگ مکانیزه در سطح منطقه خود شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب هوشیار ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بودجه سال آینده شهرداری تبریز ۳۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که در زمان مقرر تقدیم شورای اسلامی شهر می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای یک پروژه خاص توسط مناطق در سال آینده افزود: منظور از پروژه خاص، طرحی بزرگ با اعتبار زیاد نیست، بلکه نوآوری و تأثیرگذاری در حل مشکلات شهری باید در اجرای پروژه‌ها مد نظر باشد.

هوشیار با تاکید بر اینکه تمام طرح‌های عمرانی شهرداری تبریز تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر باید تکمیل شود، گفت: تلاش خود را برای تکمیل پروژه‌های عمرانی آغاز شده در این دوره از مدیریت شهری انجام داده و هیچ پروژه‌ عمرانی نیمه‌تمام را به دوره بعدی مدیریت شهری انتقال نمی‌دهیم.

وی خطاب به مدیران شهرداری تبریز  توصیه کرد پروژه‌های مصوب اجرا نشده در یک دهه گذشته  را احصا و نسبت به امکان‌سنجی رفع موانع اجرایی آنها  بر اساس اسناد بالادستی و در راستای حل مشکلات شهری اقدام کنند.

شهردار تبریز در ادامه به ضرورت احداث پارکینگ اشاره کرد و یادآور شد: هر منطقه از شهرداری تبریز  سال آینده موظف به احداث یک پارکینگ مکانیزه در مکان‌های پرتردد جهت رفع ترافیک آن منطقه است.

وی با اشاره به اجرای طرح "خانه من" شهرداری تبریز در سال آینده نیز گفت: شهرداران مناطق در سال آینده موظف به هماهنگی با مدیران ۶۰۰ مدرسه دولتی جهت احصای نیازهای کتابخانه مدارس هستند و در اولین فرصت پس از تصویب شورا نسبت به خرید و رفع این نیازها اقدام کنند.

هوشیار ادامه داد : همچنین در راستای طرح "حیات من" شهرداری تبریز برنامه‌ریزی لازم برای نصب امکانات ورزشی در مجتمع‌های مسکونی انجام می‌گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت زیباسازی شهری نیز گفت: برنامه‌ریزی جامعی برای زیباسازی شهر صورت گرفته و در کنار نورپردازی و فضای سبز، المان‌ و  طرح‌های ماندگار نیز طراحی و نصب می‌شود.

شهردار تبریز سلامت عمومی و نشاط اجتماعی را اولویت این دوره از مدیریت شهری دانست و گفت: برنامه‌های ورزشی شهرداری تبریز نباید صرفا جنبه سرگرمی و گذران اوقات فراغت داشته باشد، بلکه با اولویت‌سنجی و حضور در مدارس نسبت به استعدادیابی و پرورش نوجوانان و جوانان در رشته‌های مختلف ورزشی برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به استقبال شهروندان از سنگفرش معابر و تداوم این موضوع در سطح معابر شهر ابراز داشت: در بودجه سال آینده شهرداری تبریز، برنامه‌ریزی لازم نسبت به افزایش سنگفرش معابر در سطح مناطق دهگانه پیش‌بینی می‌شود.

هوشیار تأکید کرد: بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳ علاوه بر کارکرد اجتماعی، بر خدمات محله‌محور نیز تأکید دارد که توسط شهرداران نواحی مستقر در مناطق دهگانه اجرا می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1625420

مهمترین اخبار ایران و جهان: