نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 15:32

طلا همچنان بالای 2 هزار دلار

تاجران دیگر انتظار ندارند نرخ بهره آمریکا به زودی کاهش یابد برای همین قیمت طلا کاهش یافته اما همچنان بالای 2 هزار دلار در هر اونس معامله می‌شود.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی کاهش یافت زیرا توجه سرمایه‌گذاران به نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا در هفته آینده برای یافتن سرنخ‌های بیشتر در مورد چشم‌انداز نرخ بهره معطوف شده است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 2 دلار و 32 سنت کاهش 2018.52 دلار فروخته شد. این فلز گران‌بها طی هفته گذشته 0.6 درصد از ارزش خود را از دست داد.

مدیر معاملات فلزات در High Ridge Futures، دیوید میگر، می‌گوید، ما در حال حاضر شاهد تثبیت بازار طلا هستیم زیرا انتظار برای کاهش نرخ بهره به آن زودی که بازار انتظار داشت، پیش نرفته است. اما همچنان این دیدگاه وجود دارد که نرخ بهره در سال 2024 کاهش خواهد یافت و بازار طلا را تقویت می‌کند.

بیشتر بازار پیش‌بینی می‌کنند که بانک مرکزی آمریکا در نشست 30 و 31 ژانویه نرخ بهره را تغییر ندهند اما انتظار ندارند این اتفاق در ماه مارس آغاز شود.

هرچه نرخ بهره بیشتر کاهش یابد، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است کمتر می‌کند.

قیمت‌ها در آمریکا در ماه دسامبر با شیب ملایم افزایش یافته است و تورم سالانه را برای سومین ماه متوالی زیر 3 درصد نگه داشته است که به بانک مرکزی آمریکا اجازه می‌دهد که نرخ بهره را امسال کاهش دهد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650964

مهمترین اخبار ایران و جهان: