نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 20:06

افزایش ظرفیت تولید ۱۰۷ واحد صنعتی سمنان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به رشد تولید در این استان، از افزایش ظرفیت ۱۰۷ واحد صنعتی در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، یادگار احمدی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان عصر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «مهار تورم و رشد تولید»، فقط در 6 ماهه ابتدایی سال جاری، ۱۰۷ واحد صنعتی در استان سمنان افزایش ظرفیت داشته و شاهد رشد خوبی در صنعت و تولید استان هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های رشد تولید در بخش صنعت با در نظر گرفتن شاخص بهره‌وری، افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی کمتر از ۳۰ درصد به ظرفیت تولید تا ۷۰ درصد بوده است.

احمدی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ افزایش ظرفیت ۲۰۲ واحد تولیدی در راستای برنامه رشد تولید پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: در نیمه نخست امسال، ۱۰۷ واحد صنعتی فعال زیر ۳۰ درصد ظرفیت موفق شدند تا ۷۰ درصد افزایش ظرفیت و تولید داشته باشند و شاهد تحقق ۵۳ درصدی در این بخش از برنامه رشد تولید هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: در پایش صورت‌گرفته توسط اعضای کارگروه رشد تولید، این واحدهای تولیدی از تمام شهرستان‌های استان است و در گروه‌های کالایی مختلفی از قبیل دارویی، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت برق و ساختمان، صنایع معدنی، ریخته‌گری و فولاد، شیمیایی، نساجی و پوشاک، صنایع خودرویی و سایر به افزایش تولید رسیده‌اند.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1541464

مهمترین اخبار ایران و جهان: