نیوز سیتی!
22 مهر 1402 - 16:49

مجوز سرمایه‌گذاری در کردستان ظرف ۲۴ ساعت صادر می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با توجه به ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در زمینه طرح‌های صنعتی مهم و پیشران و همچنین طرح‌های صنایع و معدن، مجوزهای لازم تا ظرف ۲۴ ساعت برای سرمایه‌گذران صادر می‌شود.

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تاکنون  جواز تاسیس 2 هزار و 460 طرح با پیش‌بینی مجموع سرمایه‌گذاری بالغ بر 45 هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی 38 هزار نفر در حوزه طرح‌های صنعتی در کردستان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین طرح‌های صنعتی در دست اجرا می‌توان به طرح‌های تولید ورق گرم فولادی و آهن اسفنجی، شرکت صنایع فولاد کردستان، تولید گندله آهن شرکت صبا امید خاورمیانه، تولید شمش طلای شرکت توسعه معادن طلای کردستان، تولید فرو آلیاژ شرکت برسم لعل اسدآباد، طرح و توسعه تولید کاشی کسری و ... اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در زمینه طرح‌های صنعتی مهم و پیشران و همچنین طرح‌های صنایع و معدن، مجوزهای لازم تا ظرف ۲۴ ساعت برای سرمایه‌گذران صادر می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: با همت مسئولان و برنامه ریزی صمت در خصوص مجوزهای بی نام با هماهنگی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ورود شده و مجوزهای بی‌نام به نام سرمایه‌گذارانی که اهلیت دارند، صادر شده است.
خلیقی ادامه داد: همچنین امسال تعدادی دیگر از مجوزها را در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری قرار می‌دهیم تا سرمایه‌گذاران با خیال راحت در استان سرمای‌ گذاری کنند.

وی یادآور شد: با توجه به برنامه‌ریزی و اهداف و الزامات سند سال، رشد تولید در نظر گرفته شده است و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری نهضت فعال‌سازی واحدهای راکد یکی از اهدافی است که در این راستا در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: ۲۶ واحد راکد با همکاری صنایع کوچک در استان تاکنون فعال‌سازی شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران خرد در نظر گرفته شده است.

خلیقی گفت: همچنین طرح های اولویت دار برای جذب سرمایه گذارهای خارجی و داخلی در سند توسعه صنعتی استان، مشخص شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1537720

مهمترین اخبار ایران و جهان: