نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 14:14

برپایی نمایشگاه عزت و پیشرفت صنایع‌‌دستی در جویبار

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان جویبار گفت: نمایشگاه عزت و پیشرفت مستمر و مداوم صنایع دستی شهرستان جویبار برپا می‌شود.

محسن نژادابراهیم امروز در گفت‌وگوبا خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان جویبار، اظهار کرد: نمایشگاه عزت و پیشرفت به شناسایی ظرفیت‌ها و توانایی‌ها منجر می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه که با هدف حمایت از تولیدکنندگان و خلاقیت‌های نو در رشته‌های صنایع دستی برپا می‌شود منجر به شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه تولید خواهد شد.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان جویبار بیان کرد: در این راستا مشارکت‌هایی از جانب هنرمندان خالق اثر، صنعت‌گران صنایع دستی به طوری شکل گرفت تا خلاء بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان صنایع دستی را پر کند.

نژادابراهیم به شناسایی ظرفیت‌های بالای شهرستان جویبار در زمینه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: ظرفیت صادرات در بخش تولیدات صنایع دستی این شهرستان وجود دارد که حتی در برخی موارد با کمک انجمن صنایع دستی استان مازندران در خارج از کشور این محصولات ارائه شده است.

وی، فلسفه شکل‌گیری نمایشگاه صنایع دستی عزت و پیشرفت شهرستان جویبار را ارائه توانمندی‌ها و دستاوردها در عرضه نیازها برای تامین اعلام کرد و گفت: باید در حد توان نسبت به تامین این نیازهای حداقلی که در خور و شاًن صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در قالب تسهیلات تبصره‌ای و تکلیفی کم‌بهره و مهمتر بیمه تامین اجتماعی این قشر و کمک اداره منابع طبیعی جهت تهیه راحت‌تر چوب‌های مورد نیاز و کمک سایر ادارات مرتبط اقدام شود.

نژادابراهیم گفت از سایر ادارات و بانک‌ها خواهش داریم که برای تهیه جوایزهایی که اهدا می‌کنند از این هنرمندان و صنعتگران خرید کنند که امید به کار این قشر روزافزون شود.

گفتنی است، این نمایشگاه از تاریخ ۲۰ تا ۲۲ آذر ماه امسال به مدت ۳ روز جنب پارک المپیک
برای بازدید عموم مردم و علاقمندان دایر خواهد بود.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600064

مهمترین اخبار ایران و جهان: