نیوز سیتی!
01 دی 1402 - 13:10

احیاء ۱۴ واحد تولیدی راکد در ایلام تا پایان سال جاری

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری ایلام گفت: احیاء ۳۰ واحد راکد در استان ایلام در دستور کار است که تاکنون ۱۶ واحد آن احیاء شده است.

جمیل شوهانی مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری ایلام، صبح جمعه ۱ دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: برنامه امسال ما احیاء ۳۰ واحد تولیدی راکد در استان ایلام است که تاکنون ۱۶ واحد آن احیا شده است.

وی افزود: از این آمار، ۹ واحد مربوط به جهادکشاورزی، یک واحد میراث‌فرهنگی و یک واحد صنعت معدن و تجارت با اشتغالزایی حدود ۲۸ نفر هستند.

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری ایلام‌، ادامه داد: کارخانه پلاستیک پلیمر هینا که مدت‌ها به خاطر مشکلات راکد بود که به تازگی وارد مدار تولید شده است و یکی از ۱۲۲ واحد تولیدی احیا شده استان ایلام از سال گذشته تاکنون است.

شوهانی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۰۶ واحد تولیدی در استان به چرخه تولیدی بازگشتند و انتظار می‌رود تا پایان سال نیز ۱۴ واحد تولیدی دیگر در استان احیا و به چرخه تولید باز گردند.

وی اظهار داشت: در این دولت تاکنون در استان و در مجموع ۴۹۶ واحد اقتصادی در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری با اشتغالزایی ۴۸۷۷ نفر در چرخه فعالیت قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۲۲۰ واحد راکد با اشتغال ۱۵۷۲ نفر احیاء شده و ۱۴۸ واحد با اشتغال ۱۷۹۳ افزایش ظرفیت یافته و ۱۲۸ طرح با اشتغالزایی ۱۵۱۲ نفر به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: ۲۷ واحد تحت ملک بانک‌ها نیز تعیین تکلیف و رفع تملک شده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612320

مهمترین اخبار ایران و جهان: