نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 18:15

دچار یک غفلت تاریخی در موضوع بانوان شده‌ایم

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه در موضوع بانوان، دچار یک غفلت تاریخی شده‌ایم، گفت: باید نگاه خود را به مسئله، تعریف، هویت، جایگاه و نقش بانوان تغییر دهیم و ارزش‌ها را نهادینه کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی مقدم معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور عصر امروز در نشست آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران استان گیلان در رشت با بیان اینکه کار مسجدی کار دلی و بدون منت است، اظهار کرد: فعالیت فرهنگی مسجدی با تفکر ادای دین و جبران عقب ماندگی بدون هیچ توقع و منتی، صورت می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه اگر با تفکر اینکه کار در مسجد کار برای خود است، فعالیت کنیم از امکانات کم نهایت بهره‌برداری را خواهیم برد، گفت: تفکر مسجدی موجب شد تا شیعه از اقلیت مطلق به اینجا رسیده که نظام فکری آن در جهان اسلام حاکم شده و مسجد پایگاه اصلی نهضت عظیم اسلامی در صدر اسلام و پایگاه انقلاب اسلامی است. 

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه در موضوع بانوان، دچار یک غفلت تاریخی شده‌ایم، بیان کرد: باید نگاه خود را به مسئله، تعریف، هویت، جایگاه و نقش بانوان تغییر دهیم و ارزش‌ها را نهادینه کنیم. 

مقدم با بیان اینکه کارکردن برای مرد ارزش و فرزندآوری و مادر بودن برای بانوان یک ارزش است، افزود: ما باید به جایگاه و نقش زن، تعریف و ارزش دهیم زیرا ارزش‌گذاری عاملی مهم است که منجر به اهمیت و توجه جامعه بدان می‌شود. 

وی با بیان اینکه هویت و جایگاه زن هنوز در جامعه نهادینه نشده است، گفت: امروز شاهد اختلافات بسیاری در مباحث مربوط به زنان هستیم زیرا تعریف دقیقی از جایگاه زن ارائه ندادیم و تا وقتی مرد شدن زن یک ارزش باشد دچار مشکلات هستیم در حالیکه زن متفاوت از مرد است. 

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به نگاه امام خمینی (ره) به زنان که فرمودند اگر زنان نبودند انقلاب به ثمر نمی‌نشست، گفت: هیچ حرکتی بدون حضور نقش آفرینانه زنان شکل نگرفته و زن می‌تواند نقش‌های متفاوتی از سخت‌ترین حوزه‌ها تا نرم‌ترین حوزه‌ها را عهده‌دار شود.

مقدم هدف از تاسیس کانون تخصصی خواهران را گفتمان‌سازی تعریف جدید از بانوان و ترویج آن در جامعه دانست و بیان کرد: هویت زن تراز انقلاب اسلامی را بشناسید و به دنیا بشناسانید تا همه مشکلات جامعه از حجاب تا افزایش جمعیت حل شود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592664

مهمترین اخبار ایران و جهان: