نیوز سیتی!
26 آذر 1402 - 15:51

نصف جهان در ماتم حضرت فاطمه(س) به سوگ نشست

در سالروز شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) نصف جهان در غم فراق دخت پیامبر سیاه پوش است و مردم با عزاداری و سوگواری ارادت خود به مادر خوبیها را نشان می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در سالروز شهادت  ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س)  نصف جهان در غم فراق دخت پیامبر سیاه پوش است و جای جای شهر اصفهان سراسر حزن و اندوه  است و پرچم‌های سیاه بر سر درب منازل و معابر برافراشته شده است.

مردم مؤمن و دل سوخته اصفهان بیرق‌های سیاه عزا در خیابان‌ها و میدان‌ها افراشته شده است، در خیابان‌های اصلی شهر نوای نوحه‌خوانی طنین‌انداز است و فضای شهر به دیوارنگاره‌ها و بیرق‌های سیاه مزین است.

مراسم عزاداری در مساجد و بقاع متبرکه سراسر استان اصفهان برگزار شد و مردم عزادار با حضور در بقاع متبرکه در سوگ شهادت صدیقه طاهره(س) اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه زدند.

مردم ولایی اصفهان با برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری مجالس عزاداری و سوگواری، برپایی دستجات عزاداری در این روز عشق و ارادت خود را به زهرای اطهر(س) و ائمه اطهار(ع) نشان دادند.

همچنین به همین مناسبت مجلس سوگواری با حضور علما، شخصیت‌ها و قشرهای مختلف مردم به مدت سه روز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و امام جمعه اصفهان برگزار شد.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607420

مهمترین اخبار ایران و جهان: