نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 10:02

دانشجویان خود را در ساختن آینده کشور سهیم بدانند

معاون سیاسی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه دانشجویان باید خودشان را در ساختن آینده کشور سهیم بدانند، گفت: با برنامه‌ریزی مناسب، ظرفیت‌ دانشجویان در راستای پیشرفت علمی، اقتدار خودکفایی کشور و رفاه عمومی به کار گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، ابوالفضل رفیعی در جمع دانشجویان دانشگاه های ابهر و خرمدره با یادآوری هفتادمین سالگرد حوادث ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ اظهار داشت: اعتراض دانشجویان به سفر معاون رییس جمهور آمریکا آن هم چهار ماه بعد از کودتای مشترک آمریکا و انگلستان علیه دولت قانونی ایران و بازگرداندن مجدد محمدرضا پهلوی به قدرت موجب خشم حکومت وقت و کشتار دانشجویان شد لذا این روز همزمان روز استکبارستیزی و استعمار ستیزی است.

معاون سیاسی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه دانشجویان باید خودشان را در ساختن آینده کشور سهیم بدانند، گفت: با برنامه‌ریزی مناسب، ظرفیت‌ دانشجویان در راستای پیشرفت علمی، اقتدار خودکفایی کشور و رفاه عمومی به کار گرفته می‌شود.

وی گفت: دشمن به دلیل اهمیت دانشگاه و دانشجو در آینده کشور، برنامه‌ریزی مفصلی به ویژه در حوزه جنگ شناختی و عملیات روانی ازجمله بیان وارونه واقعیت‌ها و دروغ‌پردازی و نیز سیاه نمایی از وضعیت کشور و پمپاژ ناامیدی و یأس نسبت به آینده داشته و دارد در حالیکه ایران اسلامی با همت و تلاش جوانان متعهد، مسیر پیشرفت و اقتدار را تا رسیدن به قله و تمدن نوین اسلامی طی می کند.

رفیعی در ادامه از دانشجویان خواست، در برخورد با اخبار رسانه‌ها بویژه در شبکه‌های اجتماعی دقت لازم را داشته باشند تا ناخواسته قربانی جنگ روانی بدخواهان ملت ایران نباشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در این نشست در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر چرایی حمایت وجدان های بیدار از مردم غزه گفت: دستاورد بزرگ عملیات طوفان الاقصی و جنایت‌های بی‌سابقه رژیم صهیونسیتی موج بیداری جهانی ملت‌ها فارغ از سیاست دولت‌های حاکم را رقم زده و هم اکنون موضوع فلسطین منجر به صف آرایی طرفداران حق و باطل در جهان و نیز باعث رسوایی سازمانهای بین المللی و حقوق بشری گردیده است.

وی در پاسخ به سوالی در زمینه فعالیت مدیران در ایام انتخابات با تاکید بر اهمیت انتخابات و حضور و مشارکت مردم در آن گفت: ملاک مجریان، قانون انتخابات است و مدیران و کارکنان دستگاه‌ها بایستی از انجام هرگونه فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی در ساعات اداری و هرگونه استفاده از جایگاه عنوان، مقام یا موقعیت اداری و سازمانی برای فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی خودداری کنند.

رفیعی تاکید کرد: بخشنامه ممنوعیت فعالیت‌های غیر قانونی انتخابات، مهرماه به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

معاون سیاسی استاندار زنجان برخی موضوعات بین‌المللی، نحوه اجرای قانون جوانی جمعیت بویژه تسهیلات مربوط به ازدواج و فرزندآوری، مشکلات مربوط به تسهیلات دانشجویی، لزوم توجه به ارتقای جایگاه دانشگاه‌ها و نحوه حمایت استان از نخبگان علمی و مدال آوران، لزوم توجه ویژه به مشکلات شهرستان‌ها توسط مسئولین استان، از دیگر سوالات و مطالبات مطرح شده دانشجویان دانشگاه‌های ابهر و خرمدره در نشست با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بود.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1598464

مهمترین اخبار ایران و جهان: