نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 10:31

هنرمندان اردبیلی در جشنواره «ایران میراث جهانی» یزد درخشیدند

اردبیل - نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌ فرهنگی در یزد با تجلیل از هنرمندان برجسته کشوری به کار خود پایان داد و هنرمندان اردبیلی در این جشنواره خوش درخشیدند.

قاسم مزین، مسئول آفرینش‌های هنری حوزه هنری اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد» آئین اختتامیه اولین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی «ایران میراث جهانی» با حضور مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی و استاندار یزد در محل باغ جهانی دولت‌آباد یزد برگزار شد که در بخش تجلیل، از هنرمندان اردبیلی «سولماز ملکی» و «فرشید سلامت» تقدیر به عمل آمد.

مزین با اشاره به اینکه این مراسم با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی برگزار شد، خاطرنشان کرد: فرشید سلامت در روزهای گذشته نیز در جشنواره تئاتر فجر برای اردبیل افتخارآفرینی کرده بود.

وی حضور هنرمندان اردبیلی در عرصه‌های ملی و بین المللی را ستود و تصریح کرد: این هنرمندان شناسنامه و هویت فرهنگی استان اردبیل هستند که در هر هنری حضور داشته اند نام اردبیل را در پهنه گیتی بلندآوازه کرده اند.

مسئول آفرینش‌های هنری حوزه هنری اردبیل تصریح کرد: ۲ هزار و ۹۲۵ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی ارسال شده بود که در ۱۶ بخش داوری انجام شد.

مزین ادامه داد: محورهای جشنواره در هشت گروه اصلی و سه ابر گروه رادیو، فضای مجازی و سینما و تلویزیون به‌عنوان سه گروه اصلی معرفی شد.

وی افزود: در پایان مراسم از برگزیدگان تجلیل شد و «فرشید سلامت» برای نمایش (راهبندان) دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال و «سولماز ملکی» برای نمایش (آخماز) دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال را کسب کردند.

مسئول آفرینش‌های هنری حوزه هنری اردبیل تصریح کرد: تهیه‌کننده اثر راهبندان فرشید سلامت، سولماز ملکی نویسنده و کارگردان و صدابرداری این اثر نیز کاری از قاسم لطفی است.

مزین اظهار کرد: همچنین عوامل نمایش آخماز در بخش تهیه‌کنندگی و نویسندگی سولماز ملکی، در بخش کارگردانی شاهد مجتهدزاده و در بخش صدابرداری نیز قاسم لطفی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1045720

مهمترین اخبار ایران و جهان: