نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 16:48

بیانات رهبری در دیدار مردم آذربایجان نمونه یک تحلیل کاربردی است

نایین_امام جمعه شهرستان نایین گفت: بیانات رهبر حکیم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان، نمونه یک تحلیل کاربردی و پاسخگو به مسائل روز است که باید مورد توجه بسیار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو در نماز جمعه این هفته شهرستان نائین با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم آذربایجان، اظهار کرد: بیانات رهبر حکیم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان، نمونه یک تحلیل کاربردی و پاسخگو به مسائل روز است که باید مورد توجه بسیار قرار گیرد؛ به خصوص یکی از فرازهای مهم این سخنان ارزشمند، در تحلیل ضعف‌ها و قدرت‌های نظام است.

وی ادامه داد: به دو شیوه می‌توان به ضعف‌ها و قدرت‌ها نگاه کرد؛ در شیوه اول می‌توانیم به دستاوردها نگاه کنیم و بگوییم همانطور که آنها را به وجود آوردیم، می‌توانیم ضعف‌های موجود را نیز برطرف کنیم؛ این یک نگاه انقلابی است.

امام جمعه شهرستان نائین در ادامه گفت: ما می‌توانیم در شیوه و زاویه دید دوم به ضعف‌ها بنگریم، دست روی دست گذاشته و ضعف‌ها را با صدای بلند و چند برابر و بزرگ‌تر از ضعف موجود فریاد بزنیم که این نگاه، نگاه ارتجاعی و عقب گرد است.

وی اضافه کرد: ضعف و مشکلات به خصوص در بحث اقتصاد، معیشت و تغییر قیمت‌ها در چند ماه اخیر بسیار است؛ البته باید دقت کرد که چرا ما در زمان اغتشاشات مانند زمان حال، تغییر قیمت ارز و دلار را نداشتیم و پس از فروکش کردن اغتشاشات، شاهد چنین وضعیتی هستیم.

مطهرخو ادامه داد: پس می‌توان به ضعف‌ها یک نگاهی انقلابی و جبران پذیر و یک نگاه ارتجاعی داشت که نگاه ارتجاعی ضعف‌ها را می‌بیند اما اصل نظام را نشانه می‌رود؛ جای این سوال هست که اگر ضعفی وجود دارد باید دستاوردهای بی شمار پس از انقلاب را نادیده بگیریم؟.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1054364

مهمترین اخبار ایران و جهان: