نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 20:26

ارزیابی واقعی خسارت حوادث/دولت خسارت سیل ۹۸ را در دست پرداخت دارد

گرمی - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تلاش ما بر این است تا به سمت واقعی شدن خسارت‌ها و پرداختی در این زمینه حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی بعدازظهر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور در گرمی که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: از ۶۴ مخاطره طبیعی و انسان ساز در دنیا ۴۴ مخاطره در کشور ما رخ می‌دهد که بیشترین این مخاطرات زلزله، سیل، آتش سوزی، خشکسالی و سرمازدگی است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه سیلاب، اولویت وزارت کشور با همکاری سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری اجرای طرح‌های آبخیزداری در بالادست و آبخوان داری در پایین دست است تا در کنار آن از ظرفیت سدهای زیرزمینی و سیل بندها استفاده شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه پیش از این ۲۳ میلیون هکتار از اراضی کشور در قالب طرح‌های آبخیزداری مورد حمایت قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: ۹۰ میلیون هکتار از اراضی کشور باید در قالب طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری مورد توجه قرار گیرد.

نامی گفت: با مدیریت جهادی و در دو سال آینده می‌توان در استان‌هایی نظیر اردبیل این طرح‌ها را اجرایی کرده و به سرسبزی و تلطیف آب و هوای استان کمک کرد.

وی به بازدیدهای خود از سه شهر و هفت روستای سیل زده در شمال استان اردبیل اشاره کرد و افزود: برخی از روستاها نیاز به اصلاح مسیر دارند تا بدون سرریز شدن آب به چپ و یا راست در مسیر خود حرکت کنند که احداث سیل بند و پل در این زمینه بسیار مهم است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: برای جلوگیری از گود شدن رودخانه باید «برید» اجرایی شود تا شاهد تخریب دیواره‌ها و پل‌های مسیر رودخانه‌ها نباشیم.

نامی ضرورت جبران خسارت سیل زدگان را با صورت برداری دقیق میزان خسارت یادآور شد و بیان کرد: تلاش ما بر این است تا به سمت واقعی شدن برآورد و جبران خسارت‌ها حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: هنوز خسارت سیل ۹۸ و ۹۹ پرداخت نشده و دولت سیزدهم ماهانه ۱۴ تا ۱۶ هزار میلیارد تومان بدهی دولت گذشته را در حوزه‌های مختلف پرداخت می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293620

مهمترین اخبار ایران و جهان: