نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 20:32

ساخت ،بهسازی و آسفالت ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان اردبیل انجام می‌شود

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور گفت: در سال‌جاری ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان اردبیل، ساخت ، بهسازی و آسفالت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خداداد مقبلی شامگاه امروز در بازدید از عملیات تعریض، بهسازی و آسفالت محور جید عنبران نمین اظهار کرد:در سال ۱۴۰۲ تمام سعی ما برآن است پروژه‌های در حال اجرایی که از سال قبل باقی مانده با تمام قوا به اتمام رسانده و مردم از نعمت خدماتی که توسط دولت در حال اجراست بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل دارای هزار و۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار است افزود: از این تعداد ۸۲۰ روستا دارای راه آسفالته مناسب است و ۱۹۷ روستا باقی مانده که برای تعدادی از روستاهای دارای سکنه بالای ۲۰ خانوار پیمانکار انتخاب شده و کار احداث و آسفالت تعدادی از آنها نیز در حال اجراست.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور ضمن قدردانی از عملکرد اداره کل راهداری استان اردبیل در ساخت و توسعه راه‌های روستایی و فرعی، کسب رتبه سوم این اداره کل را در بین استان‌های کشور از نظر عملکرد یادآور شد و گفت: اداره کل راهداری استان اردبیل حدود ۱۶۰ کیلومتر با ۳۹۳ میلیارد تومان هزینه کرد در حوزه احداث، نگهداری و توسعه راه‌های روستایی عملکرد داشته که این حجم از عملیات قابل تقدیر است.

انجام ۲۰۴ کیلومتر عملیات زیرسازی در حوزه راه‌های روستایی استان اردبیل

مقبلی بیان کرد: در سال گذشته ۲۰۴ کیلومتر عملیات زیرسازی در حوزه راه‌های روستایی استان اردبیل انجام شده که ۱۲۰ کیلومتر از مسیر زیرسازی شده توسط راهداران آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های مذکور جهت انجام عملیات ساخت توسعه و نگهداری هزینه شده گفت: تلاش همکاران راهداری استان اردبیل، در توسعه، نگهداری و روکش آسفالت راه‌های روستایی قابل تحسین است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی وفرعی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور عنوان کرد: توجه به ساخت و توسعه راه‌های روستایی در توسعه اقتصادی کشور بسیار مهم بوده و اگر راه‌های روستایی ساخت و توسعه یابند مردم ما آرامش و امنیت بیشتری خواهند داشت و باید اعتماد و رضایت مردمی را در پی داشته باشد.

مقبلی گفت: در حوزه نگهداری و آسفالت راه‌های روستایی نیز هر چه آسفالت مناسب‌تری داشته باشیم مردم و کاربران تردد امن خواهند داشت و علاوه براینکه از نظر ارتقای ایمنی و کاهش تلفات موثر خواهد بود بلکه استهلاک ماشین آلات کاربران جاده‌ای نیز کاهش می‌یابد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1285720

مهمترین اخبار ایران و جهان: