نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 16:53

رتبه 157 «تاشکند» در فهرست جذاب‌ترین شهرها برای زندگی

بر اساس داده‌های نشریه اکونومیست، شهر «تاشکند» در فهرست جذاب‌ترین شهرهای جهان با 13 پله افت، جایگاه 157 را از بین 173 شهر کسب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بر اساس داده‌های نشریه اکونومیست، شهر «تاشکند» در فهرست جذاب‌ترین شهرهای جهان با 13 پله افت، جایگاه 157 را از بین 173 شهر کسب کرد.

پایتخت ازبکستان با کسب 53.9 امتیاز و از دست دادن 13 رتبه نسبت به رده بندی سال گذشته میلادی در بین 10 کشور قرار گرفت که در سال گذشته میلادی شاخص‌های خود را بیش از سایرین از دست داده‌اند.

جذابیت شهرها با 30 شاخص در 5 بخش از جمله ثبات اجتماعی، بهداشتی، فرهنگ و محیط زیست (یک بخش)، آموزش و زیرساخت ارزیابی می‌شود.

شهر «وین» بار دیگر به عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی انتخاب شد. پایتخت اتریش به دلیل ثبات، زیرساخت‌های خوب، آموزش با کیفیت و بهداشت و همچنین بسیاری از رویدادهای فرهنگی و سرگرمی پیشتازی خود را حفظ کرده است.

«کپنهاگ» و «ملبورن» در این رده بندی دوم و سوم شدند. «سیدنی»، «ونکوور»، «زوریخ»، «کلگری»، «ژنو»، «تورنتو»، «اوزاکا» و «اوکلند» در بین 10 کشور اول قرار گرفتند.

«دمشق» سوریه در جایگاه آخر این رده بندی قرار گرفت. علاوه بر آن، در میان ده شهر اول که کمترین شرایط زندگی را دارند، «دوالا»، «کی‌یف»، «حراره»، «داکا»، «پورت مورسبی»، «کراچی»، «لاگوس»، «الجزیره» و «طرابلس» قرار دارند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1306120

مهمترین اخبار ایران و جهان: