نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 18:07

شناسایی ۹۰۰ زوج نابارور در شهرستان لامرد

لامرد- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد از شناسایی ۹۰۰ زوج نابارور در شهرستان لامرد خبر داد.

علیرضا دشت پیما در گفت وگو با خبرنگار مهر، از ارائه خدمات درمانی به زوج‌های نابارور خبر داد و بیان کرد: مرکز درمانی ناباروری(IUI) بیمارستان حاج محمود حاج حیدر شهرستان لامرد در اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

وی اضافه کرد: این مرکز به عنوان هشتمین مرکز درمان ناباروری آی یو آی (IUI) استان فعالیت داشته و با توجه به اینکه میزان قابل توجهی از زوج‌های شهرستان لامرد دچار ناباروری اند این مرکز نسبت به ارائه خدمات با تعرفه دولتی اقدام می‌کند.

دشت پیما تاکید کرد: موضوع جوانی جمعیت یکی از اولویت‌های مهم نظام سلامت است از این رو تمامی مجموعه‌های بهداشت و درمان در استان فارس در تلاش هستند تا مشکلات در این بخش را به حداقل برسانند.

او، با بیان اینکه برای راه اندازی این مرکز بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داشته شده، خاطرنشان کرد: این مرکز، با ارائه کلیه خدمات ناباروری آی یو ای (IUI) با تعرفه دولتی و همچنین با نظارت مستقیم متخصصین، کلیه خدمات را ارائه می‌دهد.

دشت پیما، با بیان این مطلب که در شهرستان لامرد بیش از ۹۰۰ زوج نابارور وجود دارد اضافه کرد: امید است با همت خیرین و پیگیری مسؤلین این مرکز مجهزتر شده تا بتواند خدمات بیشتری ارائه کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315620

مهمترین اخبار ایران و جهان: