نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 14:55

پورعروجی: صبر کنید، اعتبار والیبال ایران را در المپیک به رخ دنیا می‌کشیم

مدرس فدراسیون جهانی والیبال گفت: امیدوارم در المپیک پاریس از اعتبار والیبال ایران به خوبی دفاع کنیم و قدرت آن را به رخ دنیا بکشیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علی پورعروجی مربی بین‌المللی درخصوص عملکرد تیم ملی والیبال ایران در دو هفته لیگ ملت‌ها 2023 اظهار داشت: افتخاری است که ایران در لیگ ملت‌ها حضور دارد، رویدادی خاص در ورزش که خیلی از کشورها مثل کره جنوبی آرزوی حضور در آن را دارند.

وی با اشاره به مسابقات انجام شده طی هفته اول و دوم لیگ ملت‌ها و برخی انتقادات به تیم ملی تصریح کرد: اگر قرار باشد هر موردی را که به ذهنمان می‌رسد مطرح کنیم به دور از عدالت است. باید تنها در جلسات کارشناسی و پس از مسابقات اگر موردی وجود دارد، بیان شود. صبر کنیم این دوره از مسابقات تمام شود و با حضور سرمربی نقدها را مطرح کنیم که او هم بتواند پاسخ داده و از تفکراتش دفاع کند.

پورعروجی خاطرنشان کرد: کسی که به عنوان سرمربی هدایت تیم را برعهده می‌گیرد نسبت به اقدامات خود پاسخگو است. ما تنها مسابقه را می‌بینیم و از خیلی از موارد اطلاع نداریم. نوع بازی ملی‌پوشان به گونه‌ای است که گاهی اوقات بسیار منسجم و خوب بازی می‌کنند همانند بازی با ایتالیا که خیلی خوب فاصله امتیازی گرفتند اما در انتها موفق نبودند. این موضوع بدترین لطمه را به روحیه می‌زند و باید با دادن اعتماد به نفس بیشتر به بازیکنان، آن‌ها را همراهی کرد تا به پیروزی برسند.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال بنگلادش با بیان این که تجربه نشان داده بالاترین کاری که برای آمادگی تیم می‌توان انجام داد، بازی‌های تدارکاتی است که ایران فرصت لازم برای آن را نداشت، گفت: امیدوارم در آینده شرایط بهتر شود اما مهم است که تمام حریفان به تیم ایران احترام می‌گذارند و وقتی برابر ایران پیروز می‌شوند، خوشحالی غیرقابل وصفی دارند.

وی تاکید کرد: امیدواریم جریان والیبال به جایی برسد که بازیکنان علاوه بر ارائه بازی خوب بتوانند پیروز میدان هم باشند. با همین تیم و سرمربی ژاپن را شکست داده بودیم اما به هر حال باید زمان دهیم و از تیم حمایت کنیم تا با برطرف شدن مشکلات ویزا و تلاش بیشتر از سوی ملی‌پوشان، شاهد عملکرد بهتری در آینده باشیم.

مربی بین‌المللی والیبال، اعزام یک تیم را کار دشواری دانست و گفت: تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف ایران در مسابقات دنیا در حال تلاش هستند و نباید تک بعدی به موضوع نگاه کرد. منفی نگری بی انصافی در حق والیبال کشور و جوان‌هایی است که زحمت می‌کشند.

وی در پایان عنوان کرد: سئوالات فنی خود را پس از مسابقات در جلسه‌ای با حضور بهروز عطایی سرمربی تیم ملی خواهم پرسید چرا که این تعامل باعث ارتقای والیبال خواهد شد. امیدوارم والیبال ایران سهمیه المپیک کسب کند و در این رقابت‌های مهم پاریس، از اعتبار والیبال کشور به خوبی دفاع کند و قدرت واقعی خود را به رخ دنیا بکشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1313264

مهمترین اخبار ایران و جهان: