نیوز سیتی!
30 خرداد 1402 - 00:21

عملیات گارد ساحلی تونس علیه مهاجرت‌های غیرقانونی و دستگیری 139 نفر

گارد ساحلی تونس از دستگیری ده‌ها نفر که قصد داشتند از مسیرهای آبی، غیر قانونی به قاره اروپا مهاجرت کنند، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه هنوز چندی از  ماجرای غرق شدن یک قایق مهاجران در سواحل یونان و کشته شدن ده ها نفر نگذشته، چندین کشور از جمله تونس تدابیر امنیتی برای مقابله با موضوع مهاجرت‌های غیر قانونی را شدت بخشیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» تونس روز دوشنبه اعلام کرد که ۸ مورد تلاش برای مهاجرت غیرقانونی را خنثی و ۱۳۹ نفر  را دستگیر کرده است.

«حسام الدین الجبلی» سخنگوی گارد ملی تونس گفت: «افراد بازداشت شده شامل ۱۱۲ تونسی، ۲۶ مهاجر از کشورهای جنوب صحرای آفریقا و یک تبعه عرب هستند.

وی گفت که نیروهای امنیتی و گارد ساحلی تونس سه قایق را توقیف شد. سخنگوی گارد ملی تونس از انجام اقدامات قضایی علیه مهاجران خبر داد. به گفته مقامات تونسی، بیش از ۳۷۰۰۰ مهاجرغیرقانونی در سال ۲۰۲۲ دستگیر شده‌اند.

کشورهای شمال آفریقا همچون تونس، الجزایر، لیبی، موریتانی و مراکش شاهد تلاش‌های مهاجران به ویژه شهروندان ساکن کشورهای جنوب صحرای آفریقا برای رسیدن به اروپا به امید زندگی بهتر بوده‌اند.

کشورهای جنوب اروپا با سواحل گسترده همواره  مقصد نخست مهاجرانی هستند که در آرزوی رسیدن به اروپا هستند. بیشتر این مهاجران با قایق و در مسیرهای خطرناک قاچاقیان انسان در دریا از سواحل ترکیه و یا از جزایر نزدیک یونان و یا از طریق شمال مدیترانه خود را به یونان، اسپانیا، ایتالیا و قبرس می‌رسانند(جزئیات بیشتر).

در حادثه‌ای نزدیک سواحل یونان، چهارشنبه گذشته یک قایق مهاجران غرق شد دستکم ۷۸ کشته و صدها ناپدید دیگر برجای گذاشت.

 

رسانه دولتی «ای‌آرتی» یونان اعلام کرد این قایق از شهر طُبرُق لیبی که در جنوب جزیره یونانی «کرب» قرار دارد، حرکت کرده و اغلب سرنشینان آن مردان جوان در دهه ۲۰ بودند. ملیت آن‌ها و همچنین محل آغاز حرکت قایق توسط مقامات یونانی تایید نشده است. مقامات گفتند نجات‌یافتگان به مراکز درمانی شهر «کالاماتا» منتقل شدند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1296820

مهمترین اخبار ایران و جهان: