نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 15:00

بانک‌ها در خدمت توسعه استان بوشهر و رفع مشکلات مردم باشند

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌ها در این استان گفت: بانک‌ها در خدمت توسعه استان بوشهر و رفع مشکلات مردم باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تبریک عید غدیر اظهار داشت: مراسم و برنامه‌های خوب و متنوعی در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد که شایسته تقدیر است.

وی خدمات‌دهی مناسب بانک‌ها به مردم استان بوشهر را ضروری دانست و بیان کرد: در واقع سپرده‌های داده شده به بانک‌ها، امانت مردم است که باید با پرداخت تسهیلات به خود آنها بازگردانده شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه بانک‌های دولتی و خصوصی باید در خدمت توسعه استان بوشهر باشند تاکید کرد: بانک‌ها باید ۸۰ درصد منابع خود را به مردم دهند ولی این عدد برای استان بوشهر و بویژه بانک‌های خصوصی نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه نیازهای مردم استان بوشهر به تسهیلات با پاسخ خوبی همراه نبوده است افزود: بانک‌های خصوصی استان سپرده‌های استان را نرخ بالاتر در خارج استان هزینه می‌کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه سهم تسهیلات اعطایی آنها به مردم در استان بوشهر بسیار ناچیز و در حدود پنج تا ۶ درصد است خاطرنشان کرد: در صورتی که بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات خود همکاری نکنند باید در قبال مردم پاسخگو باشند.

لزوم توجه به جوانان بومی در صنایع

وی با اشاره به انتقال آزمون‌های استخدام جوانان بوشهری در وزارت نفت به دانشگاه خلیج فارس اضافه کرد: این حق مسلم جوانان استان بوشهر است که آزمون صنایع استان در داخل استان برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه باید به جوانان استان امتیاز ویژه داده شود ادامه داد: از وزارت نفت، مجتمع گاز استان و ریاست دانشگاه خلیج فارس برای برگزاری آزمون ورودی وزارت نفت در استان بوشهر کمال قدردانی را داریم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه رسالت و فعالیت دستگاه‌ها در قوه‌های مجریه، مقننه و مجریه با ارائه آمار و بیان امور محقق نمی‌شود گفت: عملکرد اصلی این مجموعه در خروجی کارها برای مردم به شکلی ملموس باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: باید با هر نوع فساد در قوه قضائیه به طور جدی مبارزه و همچنین با فساد در دستگاه‌های اجرایی و غیر اجرایی نیز به صورت قاطعانه برخورد شود.

وی افزود: باید با هر حرکت منجر به خدشه دار شدن امنیت و آرامش مردم به صورت قاطع برخورد و قوه قضائیه نیز باید در ارتباط با مردم در نهایت آرامش و احترام عمل کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340520

مهمترین اخبار ایران و جهان: