نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 14:25

دستگاه قضایی در ارتقای حکمرانی نقش ارزنده‌ای دارد

امام جمعه بندرعباس گفت: دستگاه قضایی و اقامه عدالت در جامعه نقش ارزنده‌ای در ارتقای حکمرانی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان امروز در خطبه های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: عدالت خواهی بخشی از وجود انسان است و هر انسان آزاده‌ای در طلب عدالت است.

وی با بیان این که دستگاه قضایی در ارتقای سیستم حکمرانی نقش ممتازی دارد و اقامه عدالت در جامعه به ارتقای حکمرانی می‌انجامد، عنوان داشت: شهید بهشتی پایه گذار قوه قضاییه بود و تلاش او در تحقق عدالت در جامعه اسلامی سبب کینه ورزی دشمنان و ترور مظلومانه او شد.

امام جمعه بندرعباس بر تقویت معیشت قضات و کارکنان دستگاه قضایی نیز تاکید کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان، تقویت ارتباط با مردم را از راههای توفیق دستگاه قضایی برشمرد و تصریح کرد: اگر چه در پرونده های قضایی به طور معمول یکی از طرفین که حکم بر علیهش صادر شده ناراضی است و خود را مظلوم می‌‌کند اما آگاهی بخشی عمومی در زمینه مسائل حقوقی اهمیت زیادی دارد.

حجت الاسلام عبادی زاده تاکید کرد: تشریح فرآیندهای دادرسی برای مردم می‌تواند به کاهش طرح دعاوی و افزایش صلح و سازش در جامعه می‌انجامد.

وی به در پیش بودن اعیاد غدیر و قربان نیز اشاره و از خانواده‌ها خواست که در برگزاری ازدواج جوانان سخت‌گیری و هزینه‌های اضافه نکنند و بگذارند جوانان در مراسمی ساده و معمول به زندگی مشترک خویش بروند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303764

مهمترین اخبار ایران و جهان: