نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 00:28

پیگیری موانع تحقق مشوق‌های حمایتی اجرای قانون جوانی جمعیت

اهواز- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: موانع تحقق مشوق‌های حمایتی اجرای قانون جوانی جمعیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله افرازه شهاوند بعد از ظهر امروز شنبه در جلسه کارگروه جوانی جمعیت خوزستان که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: در بحث جمعیت ۲ مقوله جوانی جمعیت و جمعیت بسیار مهم و مورد توجه است زیرا در همه حوزه‌ها به صورت مستقیم تأثیرگذار است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان اضافه کرد: در بحث جوانی جمعیت و رشد جمعیت شاهد روند خوبی نیستیم و همه باید به این مسئله توجه کنیم.

شهاوند با بیان اینکه جوانی جمعیت یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین مسائلی است که می‌توان درباره آن بحث و پیگیری کرد، ادامه داد: در این زمینه در حوزه مشوق‌ها و حمایت‌ها در حال بحث هستیم و جوانی جمعیت در حال حاضر مهم‌تر از مسائل دیگر است. به دلیل اهمیت و ارزش و جایگاهی که این موضوع دارد در شورای فرهنگ عمومی طرح شده و از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری است.

وی افزود: کارگروه اصلی جوانی جمعیت ذیل اداره کل بانوان و خانواده استانداری خوزستان است و این اداره کل متولی اصلی و قانونی آن خواهد بود.

شهاوند بیان کرد: در جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی باید نتایج خروجی مصوبات کارگروه جوانی جمیعت گزارش داده شود زیرا قانون برای دستگاه‌های مختلف در زمینه جوانی جمعیت تکالیفی را تعیین کرده است.

وی با تاکید بر اینکه موانع تحقق مشوق‌های حمایتی اجرای قانون جوانی جمعیت پیگیری می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت باید به شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد شود چون کار این شورا فرهنگ سازی است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: همچنین چالش‌ها و پیشنهادها در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت به استانداری و اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی داده شود تا در شورای فرهنگ عمومی و یا شورای جوانی جمعیت بحث و تعیین تکلیف و تصمیم‌گیری شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1291320

مهمترین اخبار ایران و جهان: