نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 06:31

فارس‌من| حسنی: امنیت در مناطق گردشگری مازندران افزایش می‌یابد

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: تمام تلاش مسؤولان بر ایجاد امنیت بوده تا مسافران علاوه بر شهروندان در حوزه گردشگری و مکان‌ها و مقاصد گردشگران با خیالی آسوده در مناطق مختلف استان اقامت و تفرج کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «امنیت مناطق گردشگری استان مازندران برقرار شود» خواستار پیگیری آن شدند.

در این سوژه آمده است؛ چند روز پیش به همراه خانواده برای گذراندن اوقات فراغت به درب محیط‌بانی دشت‌ناز ساری واقع در استان مازندران مراجعه کردیم اما در اوج ناباوری با تعدادی جوان که در حال استعمال مواد مخدر بودند مواجه شدیم که به سرعت آن محل را ترک و عبور کردیم.

در ادامه این عنوان آمده است: موضوع را به پلیس هم گزارش دادیم اما باید جهت ایجاد امنیت اجتماعی و حضور مسافران در اماکن گردشگری، مسؤولان استانی اعم از استانداری، میراث فرهنگی، گردشگری و نیروی انتظامی امنیت گردشگران را در سطح استان برقرار سازند.

در همین خصوص به سراغ مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران رفتیم که در پاسخ به خبرنگار ما گفت: نقش امنیت در توسعه گردشگری حائز اهمیت است که به‌طور حتم با این نگاه موفقیت و رشد پایداری در توسعه پایدار گردشگری خواهیم داشت.

وی افزود: گروه‌ها و موضوعات مختلفی در این زمینه نقش دارند که باید عملکرد هماهنگی بین آنها به وجود بیاید.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: در سند توسعه گردشگری ایران، نقش و احکام ۲۴ دستگاه تعیین شد و در این زمینه نیروی انتظامی حفظ امنیت کشور را برعهده دارد و در حوزه گردشگری هم ایفای نقش می‌کند.

حسنی با بیان اینکه لازمه توسعه گردشگری یکی از فاکتورهای مهم امنیت محسوب می‌شود، اظهار کرد: تامین امنیت مقاصد گردشگری چه گردشگری داخلی و خارجی و هم مقاصد گردشگری بسیار مهم است که می‌توان گفت امنیت جز زیربنایی‌ترین اصل در تدوین استراتژی‌ها در توسعه گردشگری به شمار می‌رود که نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: امنیت در کشور توسط دستگاه‌های امنیتی برقرار می‌شود و در استان ما هم امنیت گردشگران در زوایای مختلف مورد اجرا قرار می‌گیرد،  توسط کمیسیون امنیت داخلی و خارجی پیگیری می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه موضوع ناامنی در مناطق گردشگری مقوله‌ای شکننده است، اظهار کرد: تمام تلاش مسؤولان بر ایجاد امنیت بوده تا مسافران علاوه بر شهروندان در حوزه گردشگری و مکان‌ها و مقاصد گردشگران با خیالی آسوده در مناطق مختلف استان اقامت و تفرج کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1309664

مهمترین اخبار ایران و جهان: