نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 21:34

شهرهای جنوب اردبیل از نقص زیرساخت‌های ارتباطی رنج می‌برند

خلخال- فرماندار شهرستان خلخال گفت: نبود زیرساخت های ارتباطی و نقص آنتن دهی در مسیر روستاهای گردشگری خلخال مردم جنوب استان را رنج می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدجواد یحیی‌زاده شامگاه یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات حوزه مخابرات شهرستان خلخال اظهار کرد: آنتن دهی در تمامی مسیرهای روستایی و شهری و نقص زیرساخت‌ها اصلی‌ترین مشکل مردم شهرستان خلخال است.

وی با اشاره به اینکه نبود زیرساخت‌ها در حوزه تلفن همراه، تلفن ثابت و عدم آنتن دهی در مسیرهای روستایی و شهری مردم را رنج می‌دهد، خاطرنشان کرد: مشکلات حوزه مخابرات در شهرستان علیرغم قول‌های داده شده همچنان پابرجاست و خلخال نیازمند توجه جدی اداره کل فناوری و اطلاعات استان اردبیل است.

فرماندار خلخال بیان کرد: در جاده خلخال به فیروز آباد و در مسیرهای منتهی به گیلان و سایر مسیرها کور بودن آنتن مشکل اصلی حوزه گردشگری و عمومی مردم بوده و مطالبه مردم دسترسی آسان به امکانات حوزه مخابرات است.

یحیی زاده با تاکید بر نصب سریع BTS های مسیر خلخال به سرچم در جاده فیروز آباد خواستار تسریع در حل مشکلات تلفن همراه شد.

وی با بیان اینکه فقدان زیرساخت‌های ارتباطی در ۳۹ روستای این شهرستان واقع در سه بخش مرکزی، شاهرود و خورش رستم مردم را رنج می‌دهد، اظهار کرد: در دو سال اخیر به ویژه در ایام آموزش در فضای مجازی اهالی این روستاها با مشقات فراوان روبرو بودند.

فرماندار خلخال با اشاره به وضعیت آشفته مخابرات شهرستان خلخال خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارتباط و زیرساخت‌های ارتباطی در دنیا حرف اول را می‌زند و زیبنده شهرستان خلخال و روستاهای آن نیست که از این نعمت بزرگ بی بهره باشند.

یحیی زاده ادامه داد: هم اکنون راه‌های ارتباطی مرکز شهرستان با مراکز بخش شاهرود، شهر کلور مرکز بخش خورش رستم، شهر هشجین و سه راهی فیروز آباد واقع در مسیر راه ارتباطی خلخال به سرچم فاقد پوشش تلفن همراه بوده و این امر همواره موجب بروز مشکل برای مسافرین و سرنشینان خودروهای عبوری از این محورها به ویژه در مواقع حوادث رانندگی می‌شود.

وی عملکرد مخابرات خلخال در رسیدگی به مشکلات تلفن ثابت و همراه را غیرقابل قبول دانست و گفت: تیرهای مخابراتی در حال سقوط و همچنین سیم‌های آویزان تلفن ثابت خطوط تلفن روستایی حاکی از این واقعیت در خلخال است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 918820

مهمترین اخبار ایران و جهان: