نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 13:52

برنامه پزشک خانواده شهری در بوشهر اجرا می‌شود

بوشهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: برنامه پزشک خانواده شهری برای کاهش بار بیماری‌ها و هزینه‌های درمانی در بوشهر اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای کاهش بار بیماری‌ها و هزینه‌های درمانی جمعیت شهری هم‌زمان با هفته سلامت برنامه پزشکی خانواده شهری در استان بوشهر اجرا می‌شود.

حسن ملکی‌زاده اضافه کرد: با همکاری بیش از ۱۸۰ پزشک و ۳۶۰ نفر مراقب و ماما در بخش دولتی و خصوصی اجرایی هم‌زمان با هفته سلامت برنامه پزشکی خانواده شهری در استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی افزود: این برنامه در پنج شهر بوشهر، برازجان، خورموج، گناوه و کنگان که در مجموع بیش از ۵۵۰ هزار نفر هم استانی‌های بوشهر که تحت پوشش پزشکی خانواده بوده‌اند را شامل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ادامه داد: این برنامه در راستای پوشش ۱۰۰ درصدی پزشکی خانواده که از طرح‌ها و اولویت‌های دولت سیزدهم است صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این برنامه ابتدا در شهر برازجان با حدود ۱۱۹ هزار نفر جمعیت در اردیبهشت شروع و سپس تیرماه در شهرهای گناوه، خورموج و کنگان و نهایتاً در شهریور در شهر بوشهر اجرا خواهد شد.

ملکی‌زاده هدف از اجرای این برنامه را کاهش بار بیماری‌ها و هزینه‌های درمانی جمعیت شهری استان عنوان کرد و افزود: این برنامه با همکاری بیش از ۱۸۰ پزشک و ۳۶۰ نفر مراقب و ماما در بخش دولتی و خصوصی اجرایی خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1175664

مهمترین اخبار ایران و جهان: