نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 16:34

ارائه خدمات ۹۹ مرکز درمانی شهری و روستایی در جهرم و خفر

جهرم-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: ۹۹ خانه بهداشت، مرکز شهری و روستایی و ۹۰ پزشک خانواده در سطح شهرستان جهرم و خفر به مردم خدمات بهداشتی ارائه می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجعفر محبی، بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران با گرامی داشت هفته سلامت، این مناسبت را به همه پیام آوران و سنگربانان بهداشت و سلامت در سطح شهرستان جهرم و خفر تبریک گفت و اظهار داشت: هفته سلامت ۱۴۰۲ از شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا پایان هفته ادامه دارد و هریک از روزهای هفته با عناوین «سلامت خانواده، جوانی جمعیت و سالمندی سالم»، «دسترسی عادلانه به سلامت»، «جامعه سالم و رشد تولیداقتصاد خانوار و سلامت»، «سلامت رسانه» و «جامعه و سبک زندگی سالم نامگذاری شده است.

محبی به شعار هفته سلامت امسال که تحت عنوان"سلامت برای همه با پزشکی خانواده" نام گرفته است تاکید کرد و گفت: پزشکی خانوده در ارتقا سواد سلامت جامعه و آموزش خودمراقبتی بسیار مهم و اثرگذار است و شهرستان جهرم نیز از جمله شهرهایی است که در اجرای طرح پزشک خانواده پیشگام بوده است. در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی جهرم با وجود ۶۴ پزشک خانواده در سطح شهر و ۲۶ پزشک خانواده در سطح روستا، در کنار دیگر فعالان حوزه سلامت به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه سلامت مقوله‌ای است که در طول دوران زندگی از طفولیت تا سالمندی اهمیت دارد گفت: انتخاب سبک زندگی سالم، دریافت خدمات مراقبت‌های پیشگیرانه و دسترسی عادلانه به خدمات سلامت در ارتقای سلامت اهمیت بسزایی دارد که در همین راستا تعداد ۹۹ خانه بهداشت، مرکز بهداشتی و درمانی و مرکز خدمات جامع سلامت، در سطح شهرستان جهرم و خفر به مردم خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

محبی بر ضرورت مراقبت از خود در تحقق بخشیدن به سلامت تاکید کرد و با بیان اینکه امسال نخستین روز از هفته سلامت با روز روانشناس مقارن شده است افزود: مراقبت از سلامت صرفاً مراقبت جسمی نیست و مراقبت از جسم به‌تنهایی کافی نیست. مراقبت از سلامت در واقع مراقبت از جسم و جان و جسم و روح توأم است که متأسفانه به‌ندرت به آن توجه شده است.

محبی با اشاره به اهمیت تقویت سیستم بهداشت و دسترسی عادلانه به سلامت گفت: تحقق بخشیدن به‌سلامت همگانی، امکان دسترسی به خدمات سلامت باکیفیت را برای همه افراد شهرستان و حتی دورترین منطق و روستاها فراهم می‌آورد و مردم را در برابر هزینه‌های سلامت و بحران‌های سلامت عمومی محافظت می‌کند. بهره مندی عادلانه از خدمات سلامت، عنوان یکی از روزهای هفته سلامت است که نظام سلامت برای تحقق آن تلاش می‌کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان سخنان خود با ابراز افتخار و خرسندی از خدمت رسانی به جمعیت تحت پوشش دانشگاه گفت: امیدوارم بتوانیم خادمین خوبی برای مردم و جمعیت تحت پوشش دانشگاه باشیم و باعث ارتقای سلامت و اصلاح سبک زندگی مردم شویم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1176064

مهمترین اخبار ایران و جهان: