نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 15:41

هلال احمر زنجان با برنامه‌های تحول‌گرا ارتقا می یابد/ مراکزتوانبخشی هلال احمر تعطیل نمی‌شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: هلال احمر استان زنجان با برنامه‌های تحولی در دست اجرا به مراتب بالاتر ارتقا می‌باید.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در دیدار با سرپرست جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد: از اینکه با برنامه هستید و تکالیفی برای ارتقای مجموعه هلال احمر دارید با تمام توان به مراتب بالاتر و ارتقا خواهید یافت. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای کمک به هلال احمر در استان زنجان با همه توان در کنار این جموعه قرار دارد، افزود: همه کارکنان هلال احمر خوش فکر و توانمند هستند  و از همه خدمات و تلاش‌ها باید قدردانی شود.

تدوین برنامه تحول 6 ماهه نخست سال‌جاری در هلال احمر استان زنجان

حکمت‌اله هاشمی سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در این دیدار گفت: هلال احمر ارگانی مردمی به شمار می‌رود، ظرفیت اجتماعی قوی دارد و این ظرفیت نگاه بلند و تعامل با سایر ارگان‌ها را می‌طلبد تا هم افزایی انجام شود. 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: باید با خرد جمعی تحولی ایجاد کنیم و از طرفی افزایش اعتماد عمومی در این تحول مهم است و در این خصوص به حتم از ظرفیت افراد صاحب نظر، خوش فکر، خلاق و تاثیرگذار همکاری و تعامل خواهیم کرد. 

وی به استفاده توام از سخت افزار و نرم افزار در هلال احمر تاکید کرد و ادامه داد: تلاش خواهیم کرد به پارک علم و فناوری ورود پیدا کنیم چرا که در حوزه حوادث، نرم افزارها بسیار ارزشمند بوده و موجب ارتقای سرعت عمل می‌شود. 

هاشمی با تاکید بر اینکه استفاده از نرم‌افزارها در حوادث تاثیرگذاری معنادار و با کیفیتی را به همراه دارد، تصریح کرد: توجه به این مهم یکی دیگر از برنامه‌های اولویت‌دار در این مجموعه به شمار می‌رود. 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان به مولد سازی اشاره کرد و افزود: هلال احمر در این خصوص ماموریت ویژه‌ای دارد که در یک حوزه  متولی و در حوزه‌ای دیگر مشارکت است. 

وی ادامه داد: بودجه‌های کشوری و استانی پاسخگوی مطالبات نیست و هلال احمر فضاهایی دارد که در مولد سازی مورد تاکید دولت، رئیس جمعیت هلال احمر کشور و استاندار زنجان، است که باید اقداماتی را انجام داد که از برنامه‌های مهم محسوب می‌شود. 

هاشمی گفت: برنامه‌های بیان شده را با سرعت انجام خواهیم داد تا تحول مورد نظر را محقق و دچار روزمرگی نشویم. 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: برنامه تحول برای 6 ماهه نخست در هلال احمر استان زنجان تدوین شده که پیشرفت‌ها اطلاع رسانی خواهد شد و جاهایی که نیاز به حمایت و همکاری نمایندگان مجلس باشد از این ظرفیت مهم نیز استفاده خواهیم کرد.  

وی تصریح کرد: حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای جمعیت هلال احمر مفید و موثر خواهد بود و مجموعه باید به لحاظ فرهنگی و اجتماعی تقویت شود چرا که صلح پایداری که در اموربین‌الملل مهم است، بشردوستی و انسانیت که شعار و اهداف اصلی هلال احمر به شمار می‌رود پررنگ‌تر خواهد شد. 

وی تاکید کرد: انسجام فکری و توانایی در هلال احمر مهم است چرا که می‌خواهیم علم و خدماتی را صادر کنیم که باید در این حوزه‌ها مهارت و تجربه‌هایی را کسب کنیم. 

هاشمی به طرح تدوین عملیاتی اشاره کرد و افزود: در شهرستان‌های استان نقشه خطر نداریم، طرح امدادرسانی استاندارد و تاثیر آن در سایر حوزه‌ها در 6 مرحله آماده شده که اگر این طرح پایه‌گذاری و نهادینه شود، هزینه‌ها کنترل و کاهش می‌یابد. 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مانع تعطیلی مرکز جامع خدمات توانبخشی هلال احمر زنجان خواهیم شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1151520

مهمترین اخبار ایران و جهان: