نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 09:15

توقیف ۱۰ تن مواد اولیه خوراک دام و طیور در خراسان جنوبی

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی از کشف و توقیف ۱۰ تن مواد اولیه (افزودنی) خوراک دام و طیور فاقد هویت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فاطمه صباغ‌زاده، رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: کارشناسان اداره کل دامپزشکی از کارخانه‌های تولید خوراک دام و طیور استان بازدید کردند و تمامی مواد اولیه دارویی از قبیل مکمل‌ها، بافرها و ویتامین‌ها بررسی شد.

وی افزود: این مواد از نظر مشخصات شماره پروانه ساخت، شماره سری ساخت، لوگو سازمان دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضا همچنین وضعیت ساماندهی انبارها، نحوه نگهداری از مواد اولیه دارویی و مکمل‌ها مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت.

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در بازرسی صورت گرفته، مقدار ۱۰ هزار کیلوگرم افزودنی خوراک دام و طیور کشف و تا تعیین تکلیف نهایی، ضبط موقت شد.

وی تصریح کرد: همه تولیدکنندگان خوراک دام و طیور برای استفاده از انواع افزودنی‌ها و مکمل‌هایی دارویی و غذایی باید از داشتن پروانه ساخت محصولات خریداری شده مطئمن شوند و پس از اخذ مجوزهای لازم نسبت به حمل و نقل آن اقدام کنند.

پایان پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1177320

مهمترین اخبار ایران و جهان: