نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 13:28

۳۶ هزار فرهنگی مازندران مشمول رتبه بندی شدند

ساری- مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان این که ۳۶ هزار فرهنگی استان مشمول رتبه بندی شدند، گفت: در کشور ۹۳۰ هزار نفر مشمول این قانون شدند که سهم استان مازندران ۳۶ هزار نفر است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کمالی پیش ازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ۷۵ درصد مشمولان اعتراض به رتبه بندی نداشتند، افزود: ۳۶ هزار نفر در استان مشمول این قانون شدند و رتبه بندی مابقی فرهنگیان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی از تدوین طرح دیپلماسی آموزشی اسلامی با نظام تعلیم و تربیت خبر داد و گفت: برای تدوین طرح تلاش‌های زیادی صورت گرفته است و دبیرخانه دائمی آن نیز در آموزش و پرورش مازندران تشکیل شده است.

کمال از اعزام سه هزار دانش آموز به راهیان نور خبر داد و گفت: طرح ولایت نیز با حضور دو هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان و فرهنگیان در در دستور کار است.

وی با بیان اینکه امسال امتحانات نهایی را در پیش داریم، یادآور شد: نتایج این امتحانات ۴۰ درصد در کنکور تأثیر دارد، از این رو دانش‌آموزان و خانواده‌ها باید توجه ویژه‌ای را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی را از برنامه‌های مهم این اداره‌کل بیان کرد: از جذب ۳۶۰ نفر در قالب آزمون استخدامی در دوره ابتدایی و ۷۰۰ نفر در دوره متوسطه خبر داد.

وی کاهش مدارس مختلط را از دیگر برنامه‌های فراری آموزش و پرورش بیان کرد و گفت در امسال ۳۲ نمازخانه مدارس تشخیص شد و و ۹۵ نمازخانه نیز در دستور کار قرار دارد.

کمالی از پرداخت هزار میلیارد تومان پاداش بازنشستگان در سال جاری خبر داد و گفت در حوزه ساخت مدارس شبانه روزی هشت مدرسه شبانه روزی در مناطق محروم احداث می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1145164

مهمترین اخبار ایران و جهان: