نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 14:35

فرماندار نهاوند از روستاهای چولک اصلی و قپانوری بازدید کرد

همدان-فرماندار نهاوند در پی وقوع آب‌گرفتگی در برخی نقاط شهرستان از روستاهای چولک اصلی و قپانوری بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ضرغام احمدوند جمعه ۲۵ فروردین به‌منظور بازدید از روند امدادرسانی به روستاهای چولک اصلی و قپانوری و رفع آب‌گرفتگی به همراه کیانی معاون فرماندار، بخشدار مرکزی، مدیر جهاد کشاورزی، امورآب در محل حاضر شدند.

وی در این بازدید با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی و تدابیر اندیشیده شده در ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان خوشبختانه هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی در شهرستان طی شبانه‌روز گذشته رخ نداده است، گفت: در حال حاضر نیز عوامل امدادی با بهره‌گیری از تجهیزات لجستیکی در حال رفع آب‌گرفتگی موجود در دو روستای چولک اصلی و قپانوری هستند.

فرماندار نهاوند عدم توجه به ساخت‌وساز در بستر و حریم رودخانه‌ها را علت اصلی آب گرفتی ایجاد شده عنوان کرد و گفت: با بررسی‌های صورت‌گرفته لایروبی مسیل موردنظر در دو روستا در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: انتظار داریم دستگاه‌های متولی در ساخت‌وسازها توجه ویژه به حوادث و بلایای طبیعی داشته باشند تا در آینده شاهد این دست از موارد و مشکلات نباشیم.

احمدوند با اشاره به نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در شهرستان نهاوند، گفت: خوشبختانه با تلاش‌های مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان نهاوند بخش قابل‌توجهی از منازل آسیب‌پذیر در روستاها نوسازی شده و در حال حاضر نیز دراین‌خصوص مشکلی نداریم.

وی بیان کرد: از روستانشینان شهرستان می‌خواهیم تا درصورتی‌که تا کنون از تسهیلات ساخت و نوسازی مسکن استفاده نکرده‌اند نسبت به تشکیل پرونده در بنیاد مسکن و بهره‌مندی از تسهیلات اقدام نمایند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1147664

مهمترین اخبار ایران و جهان: