نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 03:30

پسکوف: اعلام نامزدی بایدن ارتباطی به روسیه ندارد

سخنگوی کرملین درواکنش به اعلام نامزدی رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در انتخابات آتی این کشور گفت که این موضوع به شهروندان آمریکایی مربوط است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه در واکنش به اعلام نامزدی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در انتخابات آتی این کشور گفت که این موضوع به شهروندان آمریکایی مربوط است.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در مورد تصمیم جو بایدن  برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴، گفت که رای دهندگان آمریکایی باید به این موضوع فکر کنند.

بایدن روز سه شنبه پس از ماه‌ها به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخاب مجدد اعلام کرد. او در حالی به‌عنوان مسن‌ترین نامزد ریاست ‌جمهوری وارد این کارزار می‌شود که برخی رای‌دهندگان درباره توانایی بایدن برای ریاست جمهوری برای چهار سال دیگر ابراز نگرانی کرده‌اند. اگر بایدن دوباره انتخاب شود، در پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود ۸۶ ساله خواهد شد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: «نیازی به فکر کردن در مورد این موضوع نداریم. رای دهندگان ایالات متحده باید در مورد آن فکر کنند. این سئوال بیشتر به آنها مربوط می‌شود و آنها باید وضعیت را تجزیه و تحلیل کنند کنند.»

نتایج نظرسنجی‌ها نشان داده که اغلب مردم آمریکا از «وضعیت اقتصادی» کشور خود ناراحت و نگران هستند. نظرسنجی شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» نشان داد که شهروندان آمریکایی از وضعیت اقتصاد کشور خود به ویژه هزینه کالاها و غذا نگران هستند به طوریکه ۶۳ درصد از آمریکایی‌هایی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، وضعیت کنونی کشور خود را نگران‌کننده، ناراحت‌کننده و خسته‌کننده توصیف کردند.

«باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا روز سه شنبه  از اعلام نامزدی جو بایدن هم حزبی دموکرات خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد. باراک اوباما درباره تلاش بایدن برای انتخاب مجدد گفت: «بیایید برای انتخاب مجدد بایدن دست به کار شویم»(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1171064

مهمترین اخبار ایران و جهان: