نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 09:53

خدمات رسانی هلال احمر به بیش از ۲۱۵ هزار زائر در اربعین سال جاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: جمعیت هلال احمر استان ایلام به بیش از ۲۱۵ هزار زائر در اربعین سال جاری خدمات مختلفی ارائه کرده است.

غلامرضا علی محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام، صبح یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: جمعیت هلال احمر استان ایلام به تعداد بیش از ۲۱۵ هزار زائر در اربعین سال جاری خدمات مختلفی از جمله امدادی، درمان، اسکان اضطراری و خدمات اجتماعی ارائه کرد.

وی افزود: همچنین در مدت یادشده زمینه اسکان ۷۳ هزار نفر زائر فراهم شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ادامه داد: از دیگر خدمات ارائه شده این ارگان می توان به درمان سرپایی تعداد ۴۵ هزار و ۳۰۰ زائر، تست قند و فشار خون ۵۷ هزار و ۴۱۰ نفر، پذیرش در مرکز درمان سرپایی و بستری موقت ۸ هزار نفر و خدمات اجتماعی شامل ویلچر، خیاطی، تونل سرد و لباس شویی به ۱۳ هزار و ۶۱۵ زائر اشاره کرد. 

علی محمدی با اشاره به اینکه، تعداد حوادث جاده‌ای در این مدت ۴۹ مورد بود خاطر نشان کرد: تعداد مصدومان حوادث جاده‌ای این مدت ۱۶۹ نفر و مصدومان انتقالی حوادث جاده ای ۳۲ نفر بود.

این مقام مسئول گفت: تعداد مصدومان رهاسازی شده حوادث جاده ای ۱۵ نفر و تعداد مصدومین انتقالی از کشور عراق به مرز مهران ۳۲۳ نفر بود. 

وی تصریح کرد: امسال ۹ هزار تراکت پیشگیری امداد و کمک‌های اولیه در گرمازدگی و خونریزی و مسمومیت ها بین زائران توزیع شد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در اربعین سال جاری آموزش چهره به چهره امداد و کمک های اولیه و پیشگیری از گرمازدگی به تعداد ۹ هزار نفر از زائران و موکب داران داده شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1492520

مهمترین اخبار ایران و جهان: