نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 14:47

انهدام یگان‌های توپخانه‌ای و قطار حامل تسلیحات اوکراینی+ فیلم

وزارت دفاع روسیه ضمن اشاره به نابودی سامانه‌ها و یگان‌های توپخانه‌ای ارتش اوکراین در جریان حملات هوایی، گفت که یک قطار باری حامل تسلیحات و تجهیزات نظامی برای کی‌یف هم منهدم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان درگیری با نیروهای این کشور،‌ طی بیست‌ و چهار ساعت گذشته ارائه کرد. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که ۱۶ عملیات تهاجمی نظامیان اوکراینی به مواضع نیروهای روسیه در محورهای دونتسک، کوپیانسکی، زاپروژیا، کراسنی‌لیمان، خِرسون و جنوب دونتسک طی یک روز گذشته دفع شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه توضیح داد: «یگان شناسایی نیروهای مسلح روسیه ورود قطار نظامی با مهمات توپخانه به ایستگاه دونتسک را شناسایی کرد. اطلاعات مکان هدف سریعاً به خدمه سامانه موشکی زمینی مخابره شد تا حمله دقیقی را انجام دهند. در نتیجه انهدام قطار نظامی، واگن‌هایی با مهمات توپخانه، حدود ۳۰ نظامی و ۱۰ قبضه سخت‌افزار خنثی شد».

این وزارتخانه گفت که در جریان مقابله نیروهای روس با حملات ارتش کی‌یف در محورهای مذکور، بیش از ۶۸۰ نظامی اوکراینی کشته و حجم زیادی از تجهیزات جنگی آنها نابود شد.

در این بیانیه آمده است که ۸ خودروی زرهی و چند یگان نظامی کامل اوکراین در محور جنوب دونتسک، ۴ دستگاه توپخانه خودکششی هوویتزر در زاپروژیا طی این حملات بیست‌وچهار ساعت اخیر از بین رفتند.

طبق این گزارش، این وزارتخانه همچنین افزود که انبار مهمات تیپ ۹۳ مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین در منطقه دروژکوفکا واقع در جمهوری دونتسک نابود شده و یگان‌های گروه جنوب ارتش روسیه در محور دونتسک مواضع خود را در خط مقدم تقویت کردند.

شکست‌های پی در پی عملیات‌های تهاجمی نظامیان اوکراین علیه روسیه در حالی است که رژیم کی‌یف با طرح این ادعا که حمله روس‌ها به کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است.

 

 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475420

مهمترین اخبار ایران و جهان: