نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 18:09

کسب دو مدال طلای جهانی و آسیایی توسط ورزشکاران زنجانی

زنجان-معاون امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان، از کسب دو مدال ارزشمند طلا توسط ورزشکاران زنجان در دو رویداد جهانی و آسیایی خبر داد.

غفار امانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی پیشکسوتان جهان که به میزبانی لهستان برگزار شد، وزنه‌برداری پیشکسوت زنجان توانست در جایگاه نخست دسته ۸۹ کیلوگرم بایستد، اظهار کرد: محسن سلطانی در این رویداد جهانی موفق به کسب مدال ارزشمند طلا شد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به ورزش پیشکسوتان فارغ از موفقیت‌هایی که این رده‌های سنی در رویدادهای مختلف به دست می‌آورند، باعث ایجاد انگیزه در ورزشکاران سایر رده‌های سنی در راستای حضور جدی در این عرصه خواهد شد، خاطرنشان کرد: این وزنه‌بردار پیشکسوت زنجانی توانست با مهار وزنه ۲۸۹ کیلوگرم در رده سنی ۳۵ تا ۳۹ سال به مقام قهرمانی رسیده و بالاتر از نمایندگان آلمان و ایتالیا در جایگاه نخست قرار گیرد.

معاون امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان در ادامه از موفقیت ورزشکار زنجانی در رقابت‌های پرورش‌اندام قهرمانی آسیا خبر داد و افزود: پنجاه و ششمین دوره مسابقات پرورش‌اندام قهرمانی آسیا به میزبانی لبنان برگزار و تیم اعزامی از ایران توانست عنوان نخست این مسابقات را از آن خود کند.

امانی با یادآوری اینکه تیم پروش‌اندام ایران با کسب ۲۷ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۶ برنز به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات رسید، خاطرنشان کرد: احمد مهری اعزامی به این رقابت‌ها توانست عنوان نخست را در بخش اوورال دسته سوم فیزیک کلاسیک آسیا از آن خود کرده و مدال ارزشمند طلا را تصاحب کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477564

مهمترین اخبار ایران و جهان: