نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 09:32

ابلاغ آیین نامه اجرایی جدید حمل و نقل دانش‌آموزان به مدارس

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان زنجان از ابلاغ آیین نامه اجرایی جدید حمل و نقل دانش‌آموزی به مدارس این استان خبرداد و گفت: در آیین نامه جدید پیش‌بینی شده است که پلیس راهنمایی و رانندگی هر ۶ ماه یک بار وضعیت تخلف رانندگان خودروهای مدارس را از مقررات راهنمایی و رانندگی به ادارات آموزش و پرورش و شهرداری و بخشداری محل اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمید ملکی، رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران از ابلاغ آیین نامه اجرایی جدید حمل و نقل دانش‌آموزی به مدارس استان خبر داد و اظهار داشت: در آیین نامه جدید حمل و نقل دانش‌آموزی که مصوب ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۲ هیات دولت است، قرارداد حمل و نقل دانش‌آموزی بین اولیای دانش‌آموزان و شرکت‌های سرویس‌دهی با نظارت شهرداری منعقد و در سامانه الکترونیکی متعلق به وزارت کشور (سپند) ثبت می‌شود.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مرجع صدور گواهی صلاحیت و رسیدگی به شکایات و تخلفات شرکت‌های سرویس‌دهی و رانندگان خودروهای ناوگان حمل دانش‌آموزان، شهرداری بوده و در این زمینه وضعیت تخلفات رانندگان در سال تحصیلی قبل توسط شهرداری از پلیس استعلام شده و ملاک صدور گواهی صلاحیت خواهد بود.

وی ادامه داد: در اختیار گذاشتن ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی به افراد فاقد گواهی صلاحیت و همچنین رانندگی در هنگام ارائه خدمات حمل و نقل به دانش‌آموزان بدون اخذ گواهی صلاحیت ممنوع بوده و با متخلفین مطابق مقررات و ضوابط مربوطه برخورد خواهد شد.

ملکی افزود: در آیین نامه جدید پیش‌بینی شده است که پلیس راهنمایی و رانندگی هر ۶ ماه یک بار وضعیت تخلف رانندگان خودروهای مدارس را از مقررات راهنمایی و رانندگی به ادارات آموزش و پرورش و شهرداری و بخشداری محل اعلام کند.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان زنجان اضافه کرد: همچنین هرگونه دخالت مدیر یا سایر مسوولان و عوامل مدرسه یا ادارات آموزش و پرورش در حوزه حمل و نقل و انعقاد قرارداد بین مدارس با شرکت‌های سرویس دهی یا رانندگان ممنوع است.

وی بیان داشت: نظارت عالی و سیاست‌گذاری در راستای ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات در حوزه حمل و نقل دانش‌آموزی در هر شهرستان به عهده شورای هماهنگی ترافیک شهرستان و تعیین نرخ سرویس دانش‌آموزی به عهده شورای شهر محل خواهد بود.

ملکی خاطرنشان کرد: اولیای دانش‌آموزان در راستای بالا بردن ضریب امنیت روانی دانش‌آموزان از ظرفیت شرکت‌های سرویس دهی دارای مجوز از شهرداری استفاده کرده و از به کارگیری موارد متفرقه و فاقد گواهی صلاحیت خودداری کنند.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان زنجان اظهارکرد: بدیهی است مسوولیت و عواقب سوء ناشی از به کارگیری هر نوع خودرو یا راننده‌ای که در چهارچوب ضوابط آیین‌نامه ابلاغی نباشد متوجه شخص یا اشخاص به کارگیرنده خواهد بود.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1497764

مهمترین اخبار ایران و جهان: