نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 11:16

تعلق وام اشتغالزایی به برخی قالی‌بافان در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_رئیس اداره فرش چهارمحال و بختیاری گفت: از سال آینده وام فقط به قالی‌بافانی که از طریق تعاونی‌های فرش‌بافی معرفی می‌شوند، تعلق می‌گیرد.

علیرضا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی با مدرک فنی و حرفه‌ای برای کسانی امکان‌پذیر است که قبلاً هیچ‌گونه تسهیلاتی دریافت نکرده باشند، دارای گواهی فنی و حرفه‌ای باشند و به شغل مربوطه اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه اشتغال به کار افرادی که متقاضی دریافت وام هستند از طریق بازدید از محل صورت می‌گیرد افزود: پرونده‌های تشکیل شده برای امسال تکمیل و آماده دریافت تسهیلات هستند.

رئیس اداره فرش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از سال آینده وام فقط به قالی‌بافانی که از طریق تعاونی‌های فرش‌بافی معرفی می‌شوند تعلق می‌گیرد.

شیخی خاطرنشان کرد: متقاضی دریافت وام در رشته‌های خیاطی و قالی‌بافی بالا است اما در رشته‌های عروسک‌سازی، دوزنده سرویس لوازم آشپزخانه، تایپیست و… نیز درخواست‌هایی ارائه شده است و این افراد باید برای دریافت وام به بخش اصناف مراجعه کنند.

وی مبلغ این تسهیلات را به ازای هر نفر ۳۵۰ میلیون ریال عنوان و بیان داشت: به دلیل محدودیت منابع نمی‌توانیم مبلغ بیشتری در نظر بگیریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1414920

مهمترین اخبار ایران و جهان: