نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 19:13

«ریابکوف» با مقامات ایران درباره چشم‌انداز «برجام» گفتگو کرد

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ریابکوف» در دیدار با معاونان وزیر امور خارجه ایران در تهران، درباره چشم‌انداز «برجام» گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سرگئی ریابکوف (معاون وزیر خارجه روسیه) با معاونان وزیر امور خارجه ایران در تهران درباره چشم‌ انداز «برجام» گفتگو کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این ارتباط آمده است: در این دیدار بر قصد حفظ و احیای اجرای برجام تاکید شد.

در خبری مرتبط، معاون وزیرخارجه روسیه در حاشیه برگزاری کنفرانس ایران و بریکس در سخنانی گفت: دیداری عادی بود و تبادل نظر خوبی داشتیم. دیدار و تبادل نظر خوبی در مورد همه موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران داشتیم. تیم‌های ما در وین و نیویورک همکاری خوبی داشتند. در مورد اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ تبادل نظر کردیم و روسیه و ایران در این خصوص همکاری خوبی دارند. همچنین در این دیدار در مورد درخواست عضویت ایران در بریکس صحبت کردیم. ایران نامزد قدرتمندی برای همکاری با بریکس است. ما همچنین در مورد همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی صحبت کردیم. از دوست خود آقای باقری برای سفر به مسکو دعوت کردم. وقت آن خواهد رسید ایران عضو کامل بریکس شود.

خبرگزاری تاس پیشتر اعلام کرده بود که معاون وزیر امور خارجه روسیه به تهران سفر می کند.

به گفته «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه، «تعامل در بسترهای بین المللی موضوع مهم مورد رایزنی در این سفر است».

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432720

مهمترین اخبار ایران و جهان: