نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 15:30

پلمب ۱۵۲ بنگاه مشاور املاک متخلف در خوزستان

اهواز- دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خوزستان از پلمب ۱۵۲ بنگاه معاملات املاک متخلف در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جامع ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: پیرو مصوبه‌های هفتمین جلسه شورای عالی مسکن با دستور رئیس جمهور، کارگروه تنظیم بازار و املاک و مستغلات استان‌ها تشکیل و این موضوع در خوزستان با هدف ساماندهی بنگاه‌های املاک کار خود را آغاز کرد و ۱۵۲ بنگاه معاملات ملاک متخلف پلمب شدند.

وی از تشکیل گشت مشترک با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، اماکن، اداره کل صمت، اداره کل راه و شهرسازی، مقام قضائی و انتظامی خوزستان خبر داد و افزود: از ماه قبل تاکنون بازدیدهای متعددی از مشاوران املاک سطح شهر اهواز و آبادان انجام و تعداد زیادی از مشاوران املاک متخلف پلمب شدند.

جامع با بیان اینکه اتحادیه مشاوران املاک با همکاری اداره اماکن نسبت به پلمب مشاوران املاک فاقد پروانه اقدام کردند، گفت: تشکیل کارگروه‌های شهرستانی با جدیت انجام شده و گشت‌های مشترک در این شهرستان‌ها آغاز شده است.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: از تیرماه امسال و همزمان با فصل جابه‌جایی مستأجران، در استان گشت‌های مشترک نظارت بر مشاوران املاک با محوریت این اداره کل تشدید شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون تعداد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بازرسی از مشاوران املاک در قالب گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی، اتحادیه املاک، پلیس اماکن با همکاری سازمان سمت و اتاق اصناف انجام شده است.

جامع گفت: کارگروه تنظیم بازار اجاره و مستغلات خوزستان تعدادی از مشاور املاک غیر مجاز را که قصد اخلال در بازار املاک و مسکن استان داشته است، شناسایی و پلمب کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441964

مهمترین اخبار ایران و جهان: