نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 13:27

عملیات مرمت پل «بنیاد آباد» گرمی تا آخر مهرماه تکمیل می‌شود

اردبیل-رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: عملیات مرمت پل «بنیادآباد» که توسط سیل تخریب شده بود تا اواخر مهرماه تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی زندیان پیش از ظهر شنبه در بازدید از آخرین اقدامات انجام شده برای مرمت و بازسازی ابنیه تخریب شده بر اثر سیل اظهار کرد: عملیات مرمت پل «بنیاد آباد» که توسط سیل تخریب شده بود تا اواخر مهرماه تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: این پل یکی از مسیرهای اصلی ارتباطی مرکز استان با مرکز کشور بود که پس از تخریب سیل با نصب دو دستگاه سازه فلزی ۴۲ متری بر روی پل تردد برقرار شده بود.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به وضعیت مرمت پل انجیرلو در مسیر گرمی به بیله‌سوار نیز اشاره کرد و گفت: برای برقراری ارتباط در این مسیر هم بعد از هدایت خودروهای عبوری به مسیرهای جایگزین، مسیر انحرافی با نصب یک سازه فلزی ۳۶ متری اجرا و تردد در این مسیر برقرار شد.

زندیان با بیان اینکه اجرای این پروژه هم در مرحله تعیین پیمانکار است و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد، گفت: مقرر شد یک دهنه پل ۲۵ متری با تیرهای فلزی در محل احداث شود که در این راستا همزمان با آوار برداری پل اصلی تخریب شده، مطالعات مربوط به گمانه زنی از سوی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این دو پل در محورهای اصلی استان ۵۵ دهنه پل در شهرستان‌های گرمی و انگوت آسیب دیده بود که از این تعداد ۲۰ دهنه تحویل پیمانکار شد و ۳۵ دهنه هم به صورت امانی در حال مرمت و بازسازی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1426764

مهمترین اخبار ایران و جهان: