نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 15:42

افزایش ۱۲ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۱۲ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،کلیم اله وثوقی ظهر امروز دربازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در ۴ ماهه گذشته ۱۶۵ هزار و۵۱۱ تن کالا توسط ۷ هزار و۸۰۰ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده اظهار کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۴۷ هزار تن کالا صادر شده بود افزایش ۱۲ درصدی را شاهد هستیم.

وی عمده کالاهای صادراتی را شامل کاشی، انواع فلفل، میلگرد، بادمجان، سیب زمینی، سنگ‌های ساختمانی، شیشه، نمک و پروفیل برشمرد و تصریح کرد: ۷۷ درصد از کالاهای صادر شده توسط کامیون ایرانی، ۱۳ درصد توسط کامیون‌های آذری و روسی و ۱۰ درصد نیز توسط کامیون‌های گرجی حمل شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اینکه در ۴ ماهه گذشته ۸ هزار و۳۹۶ تن کالا توسط ۴۰۹ دستگاه کامیون وارد مرز بیله سوار شده عنوان کرد: در مقایسه باسال گذشته که۳ هزار و۴۰۰ تن کالا واردات شده بود در ۴ ماهه گذشته افزایش ۱۴۴ درصدی را نشان می دهد.

وثوقی در مدت یادشده  ترانزیت ورودی ۱۳۳ هزار و۱۴۹ تن کالا را از مرز بیله سوار  یادآور شد و اظهار کرد:این میزان کالا توسط ۶هزار و۱۶۲ دستگاه بصورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله سوار شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه در این مدت ۲۰۱ هزار و۴۰۹ تن کالا توسط ۹ هزار دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده ادامه داد: عمده کالاهایی که از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده شامل برنج، لاستیک، آب معدنی،کاشی و سنگ‌های ساختمانی است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در ۴ ماهه گذشته از تردد بیش از ۴۰ هزار دستگاه ناوگان ائم از پروخالی از پایانه مرزی بیله سوار خبرداد و بیان کرد: در این مدت ۲۱ هزار و۶۶۱ دستگاه وارد و ۱۸ هزار و۸۷۸ دستگاه نیز خارج شده است.

وثوقی به تردد ۳۹ هزار و۸۱۴ دستگاه کامیون و ۷۲۵ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار اشاره کرد و گفت: در تردد اتوبوس از مرز بیله سوار نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵۶۷ دستگاه بود در ۴ ماهه گذشته افزایش ۲۸ درصدی را شاهد هستیم.  

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435820

مهمترین اخبار ایران و جهان: