نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 16:30

۵۰ اکیپ راهداری در مسیر زائرین حسینی فعالیت می‌کنند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: ۵۰۰ نفر نیروی راهداری در مسیرهای منتهی به کربلا معلی در ۵۰ اکیپ راهداری در راه‌های استان همدان فعالیت می‌کنند.

مهرداد آهکی ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه استان همدان از لحاظ موقعیت جغرافیایی با ۶ استان کشور همجوار در ارتباط است، اظهار کرد: سه کریدور مهم بین‌المللی از همدان گذر می‌کند که نقش بسزایی در بخش کالا، مسافر و حمل و نقل جاده‌ای کشور ایفا می‌کنند.

وی افزود: بخشی از بزرگراه و مسیر کربلا در استان همدان قرار گرفته و محورهای همدان هر ساله پذیرای بسیاری از زائرین داخلی و خارجی عتبات عالیات است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به تدابیر ویژه در مسیر زائران حسینی گفت: به همین منظور راهداری استان هر ساله به صورت ویژه نسبت به ارتقا ایمنی، آشکار سازی نقاط دارای تصادف و پر تصادف، بهسازی رویه آسفالت، خط کشی، تعمیر روشنایی، پاکسازی حریم و پارکینگ‌ها، شانه سازی و تعدیل شیب شیروانی در مسیرهای منتهی به اربعین حسینی اقدام می‌کند.

آهکی خاطرنشان کرد: ۸۰۰ کیلومتر خط کشی به صورت سه خطه، ۳۰۰ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت، احداث ۵ کیلومتر روشنایی طولی و ۵ نقطه مقطعی، آشکار سازی تقاطع‌ها و نقاط دارای تصادف و پر تصادف، ۵ هزار کیلومتر شانه‌سازی و تعدیل شیب شیروانی، پاکسازی تمامی پارکینگ‌ها، آماده سازی ۴۲ مجتمع خدماتی رفاهی و ۲۵ راهدارخانه جهت خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی (ع) انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ نفر نیروی راهداری در مسیرهای منتهی به کربلا معلی در ۵۰ اکیپ راهداری در راه‌های استان همدان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: گردنه اسدآباد به طول ۱۴ کیلومتر به عنوان مسیر اصلی زوار حسینی (ع) محسوب می‌شود که عملیات نصب نیوجرسی در این گردنه به اتمام رسیده و ۱۲ کیلومتر از سیستم روشنایی این مسیر راه اندازی شده همچنین ۲ کیلومتر باقی مانده تا قبل از شروع اربعین حسینی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان عنوان کرد: پیمانکار ذیصلاح برای اجرای عملیات تعریض گردنه اسدآباد انتخاب شده و به زودی این عملیات آغاز خواهد شد.

آهکی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۸ کیلومتر از گردنه اسدآباد به طور رفت و برگشت روکش آسفالت شده و در سال جاری، بخش باقی مانده این گردنه در حال انجام بهسازی و روکش آسفالت است، گفت: بمنظور تسهیل در جابه‌جایی زوار اربعین حسینی (ع) از تمامی ظرفیت ناوگان حمل و نقل مسافر استان استفاده خواهد شد.

وی افزود: همچنین واردات اتوبوس‌های جدید به کشور در حال انجام است و با توجه به نیاز استان همدان و پیگیری‌های انجام شده در این زمینه، شرکت‌های مسافربری استان همدان تا قبل از شروع سفرهای اربعین این اتوبوس‌های جدید را دریافت خواهند کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437064

مهمترین اخبار ایران و جهان: