نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 15:48

طرح صلح «نابغه‌» کی‌یف، یعنی اوکراین هیچ تمایلی به مذاکره ندارد

معاون سخنگوی شورای فدراسیون روسیه می‌گوید که «فرمول صلح» رئیس جمهور اوکراین که تسلیم شدن کامل روسیه جزوی از آن است، بر عدم تمایل کی‌یف به مذاکرات دلالت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، کنستانتین کوزاچِف، معاون سخنگوی شورای فدراسیون روسیه بر این باور است که طرح صلح ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که یکی از بندهای آن تسلیم شدن کامل مسکو است، عملا یعنی کی‌یف هیچ تمایلی به مشارکت در مذاکرات ندارد.

کوزاچف تاکید کرد: درخواست لجوجانه برای تسلیم شدن کامل روسیه که در قالب «طرح صلح» ارائه شده است، از نگاه هر سیاستمدار منطقی، دال بر عدم تمایل کامل کی‌یف برای مشارکت در مذاکرات است.

وی افزود: فرمول صلح زلنسکی، گواهی متقن بر این است که در حال حاضر، مذاکرات ممکن نیست و مسکو هم تقصیری ندارد. زلنسکی با جدیتِ تمام مدعی شد که فرمول صلحش، می‌تواند پایه و اساسی جهانی برای پایان بخشیدن به سایر درگیری‌های نظامی در سراسر دنیا باشد.

این مقام روس تصریح کرد: با این اوصاف، طرفین جنگ طولانی رژیم صهیونیستی و فلسطینیان و همچنین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در جنگ قره‌باغ، می‌توانند از این فرمول «جهانی» که ابداع «نابغه‌های صلح‌» مستقر در کی‌یف است، استفاده کنند، به این صورت که طرفین مواضع خود را تسلیم، غرامت‌های گزاف پرداخت و رهبران‌شان را محاکمه کنند!

وی همچنین خواستار آزمودن این فرمول در جنگ کوزوو و تجاوز ناتو به یوگوسلاوی و احیای مرزهای آن شد و درخواست کرد تا کشورهای ناتو بابت خسارتی که به شهروندان، اقتصاد و محیط زیست صربستان زده‌اند، میلیاردها دلار غرامت به بلگراد پرداخت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438320

مهمترین اخبار ایران و جهان: